unable to connect

Status
Niet open voor verdere reacties.

hdconinc

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Ik gebruik Mirc612 (aanbevolen door de auteur van de fileserver). en als fileserver Panzer2.4 en ben op irc.evonet.be (vroeger: irc.xs4all.be). Als iemand mijn fileserver wil activeren krijgt hij 'unable to connect'. De poorten in de fileserver en van de router staan beide op 1028 en 5000, zijn dit wel de juiste poorten ?
Kan iemand me helpen ?

Mijn site: www.evonet.be/~hdconinc
Dank

Off-topic: ik ben onder de indruk wat ik las op je site.

Op de site van Pantzer, laatste update 5 aug. 2004 las ik dat er een PHELP.TXT was inbegrepen bij de fileserver software. Geen uitgebreide Help-file, maar toch wel installatie-instructies. De in een ander topic (Firewall) door jou gegeven link geeft een wel wat verouderde uitleg. Mijn ADSL Netwerkverbinding geef ik als voorbeeld in de bijlage. Maar ik weet niet zeker of jij met je fileserver toch meer services moet opnemen. In het XS Forum Experimenteel van XS4ALL.nl vond ik je vraag ook, prima natuurlijk, maar kan je host Evonet.be je ook niet wat richtlijnen geven voor de mIRC-server?

Bijlagen

• LANEigensch_B.webp
    LANEigensch_B.webp
    25,2 KB · Weergaven: 41
firewall

Moet er aan de settings iets gebeuren ?

Bijlagen

• settings.webp
    settings.webp
    28,2 KB · Weergaven: 44
Ja, je moet op Add klikken en dan in ieder geval toevoegen De Client voor Microsoft-netwerken en het Internetprotocol TCP/IP.

In het zoekvenster dat verschijnt na Add, klik je eerst op Client en selecteer je Client voor Microsoft-netwerken, daarna weer Add en nu klik je op Protocol, waarna je Internetprotocol TCP/IP selecteert. Sluit alle vensters af en (voor de zekerheid) herstart je PC. Nu zou je wel een ADSL-netwerkverbinding moeten hebben.

Ja, je moet op Add klikken en dan in ieder geval toevoegen De Client voor Microsoft-netwerken en het Internetprotocol TCP/IP.

In het zoekvenster dat verschijnt na Add, klik je eerst op Client en selecteer je Client voor Microsoft-netwerken, daarna weer Add en nu klik je op Protocol, waarna je Internetprotocol TCP/IP selecteert. Sluit alle vensters af en (voor de zekerheid) herstart je PC. Nu zou je wel een ADSL-netwerkverbinding moeten hebben.

Nu heb ik (zie bijl.) ik zag nergens TCP/IP

Bijlagen

• settings1.webp
    settings1.webp
    31,7 KB · Weergaven: 40
Sorry, ik heb niet opgelet. Die breedbandverbinding kun je in dat schrm weghalen.
Ik bedoelde in het Configuratiescherm naar Netwerkverbindinen gaan.
Zie voorbeeld hieronder.

(Klik voor vergroting.)

In Netwerkverbindingen (hieronder) klik je rechts op je ADSL-netwerk, in dit voorbeeld Scarlet,
en dan klikken op Eigenschappen.
Je ziet dan uiteindelijk dit:

Hier moeten dus in het venster in ieder geval de client en het protocolstaan.

Lan

Heb dit maar zie nergens ADSL

Bijlagen

• Lan.webp
    Lan.webp
    33,3 KB · Weergaven: 47
LAN, ADSL en Scarlet, in mijn voorbeeld allemaal hetzelfde voor je snelle internetverbinding. Jij laat de LAN-instellingen zien, dat is ook de goede. Alleen, in mijn voorbeeld zie je maar twee aangevinkte regels, Client voor Microsoft-netwerken en het TCP/IP protocol. Dat zijn de enig twee die echt nodig zijn.

Die bestands- en printerdeling moet je mee oppassen, iedereen kan je PC inkomen. Dus: vinkje weg. Die Trend Micro Firewall Driver zal wel goed zijn. Service Advertising Pool heb je volgens mij helemaal niet nodig, dus vinkje weg, of helemaal verwijderen. (Blijk je later het toch nodig te hebben dan installeer je hem weer.) De rest kan ik niet zien, maar laat alleen TCP/IP protocol staan en de rest of vinkje weg, of hele regel verwijderen.

eigenschappen

Het vervolg van eigenschappen

Bijlagen

• Lan1.webp
    Lan1.webp
    34 KB · Weergaven: 40
Laat van die drie alleen de onderste staan.
(Zet ook een vinkje in het één na onderste vierkantje. Het is handig om te zien dat je netwerkverbinding het doet.)

Laatst bewerkt:
Kan je eenns komen testen ? ik zit op #kroegje
/server irc.evonet.be

Als ik Mirc geinstalleerd had, maar dat heb ik niet.(En wil ik ook niet.:) )

vuilbak

In mijn vuilbak zitt een map die ik niet kan veerwijderen. Weet jij raad ?

Zit het er al lang of net? Herstart je PC dan eens. Soms volstaat dat.

Dat ruilen met mirc lukt nog niet.
bij Unlocker zie ik in de menubalk wel een toverstaf maar als ik erop dubbelklik gebeurt er niks

Je moet met je muis rechtsklikken op het bestand dat je wilt verwijderen. Er komt dan een menu tevoorschijn. Daarin staat Unlocker. Klik daarop. Zie verder die handleiding.

De opties zijn: terugzetten
knippen
verwijderen
eigenschappen
Unlock niet te zien.

Sorry, mijn fout.
In Start,
Alle pprogramma's
staat ook een mapje Unlocker met daarin een snelkoppeling: Start Unlocker. Klik daarop en nu is het programma pas geactiveerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan