Koffie over mijn laptop..

Status
Niet open voor verdere reacties.

R0osje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik heb laatst koffie over me laptop gegooit, nou kreeg ik advies enzo maar het helpt niet echt..
In het begin was het echt heel erg de toetsenbord was op hol geslagen hij typte allerlei letters door elkaar. Dus na een paar dagen is het wat minder geworden maar zo doet de spatie moeilijk de enter doet het niet de backspace ook niet en sommige letters ook niet.
Nou wil ik dus gewoon een nieuwe toetsenbord kopen, maar ik wilde vragen of iemand weet of het zeker alleen aan de toetsenbord ligt?

Ik heb een Dell 5100 en de toetsenbord kost ongeveer 40 euro en ik kan hem denk ik zelf plaatsen..

Iemand advies voor mij?

Groetjes Roosje

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Ik heb een Dell 5100 en de toetsenbord kost ongeveer 40 euro en ik kan hem denk zelf plaatsen..

Plaatsen? In een laptop een nieuw toetsenbord installeren? :shocked:

Ik zou zeggen, leen een toetsenbord van een vriend, sluit die aan op je laptop en kijk waar het probleem ligt.
Je kan ook de toetsen eruit halen en schoonmaken...

Ik zou eerst het toestenbord demonteren, en grondig reinigen. Wel opletten met de aansluiting plug.Dit is een flexibel plugje. Lukt het dan nog niet kan je altijd nog je toestenbord vervangen. Kijk daarvoor even bij www.replacedirect.com.

controleer of je onder het toetsenbord ook sporen ziet van koffie. als dat het geval is heb je kans dat een toetsenbord module alleen niet voldoende is. voor de zekerheid een week op de verwarming zonder accu of stroom geeft iig dat het opgedroogt is.

Hallo

Indien er vocht ,in dit geval "koffie" op een "portable" lekt , is de eerste stap --> alles onmiddelijk spanningsloos zetten en zo snel mogelijk alles droog krijgen "gecomprimeerde lucht"

Indien het betrokken motherboard echter voor langere tijd vochtig blijft , dan is volgens mij de schade niet echt te bepalen. (zoals in dit geval , alles gewoon laten opdrogen en dan maar hopen).

Een uiteindelijk defekt keyboard/motherbord door oxydatie/elektrolyse behoord dus zeer sterk tot de mogelijkheden.

De oxydatie stopt niet "luchtvochtigheid" , daar de gemorste vloeistof altijd vervuild is door kalk/suiker , etc..

Maar:

Je hebt ook blijkbaar al advies gekregen ...

"Ik heb laatst koffie over me laptop gegooit, nou kreeg ik advies enzo maar het helpt niet echt.."

Peter

Hetzelfde probleem...

Hoi iedereen,

ik heb vanmiddag een glas cola over mijn laptop laten vallen,
ik heb alles meteen droog gemaakt met wc-papier, maar na een half uur vielen toch veel toetsen uit, de bovenste rij letters doen het wel, maar de rest en de helft van de cijfers doen het ook niet meer. Ik ben radeloos want ik kan helemaal niks meer omdat er een wachtwoord op mijn account staat, dat ik niet ik kan typen.
Wie heeft er een tip, want mijn ouders mogen dit niet merken.:o

Alvast bedankt !
Groetjes, Merel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan