Gezocht:Iemand die aansluiting voeding van laptop kan repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Mijn dochtertje heeft een Dell laptop, de Inspiron 1300.
Met deze laptop zijn wat problemen met de aansluiting van het netsnoer, alleen wanneer je het stekkertje vast blijft houden en een beetje draait en rommelt, werkt het maar anders niet.
Het ligt niet aan de oplader, want ik heb 3 verschillende originele laders gebruikt.
Ik denk dat er in de laptop bij die aansluiting iets los zit en gesoldeerd of zo moet worden.

Wie kan dit (voor een normaal bedragje) maken?

regio Den Haag

Kleine tip:
Pak een nietmachine, en druk een nietje (dichtgeslagen).
Stop dat in de holte van de stekker naar de laptop. Stop de stekker met nietje en al in de laptop.

Mocht het nietje ooit kwijtraken, weer een nieuwe 'fabriceren' (niet de grootste kostenpost) ;)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Off Topic: Tijs, bedankt voor die tip !!

Greetz,

Harry.

Kleine tip:
Pak een nietmachine, en druk een nietje (dichtgeslagen).
Stop dat in de holte van de stekker naar de laptop. Stop de stekker met nietje en al in de laptop.

Mocht het nietje ooit kwijtraken, weer een nieuwe 'fabriceren' (niet de grootste kostenpost) ;)

Tijs.

Bedankt!
Ik heb het geprobeerd, maar met een nietje in de holte van de stekker past de stekker voor geen meter meer, maar... heb nu even een nietje tussen stekker en holte gestopt en dat helpt.... een beetje;)

Als de soldeerpunten los liggen, helpt dit niet, overigens kun je met een stopnaald al die connectoren makkelijk naar binnen buigen.

Natuurlijk kun je ook een 'open' nietje gebruiken, en de pootjes afbreken. Zo wordt het natuurlijk minder dik.

Tot nu toe deze truuk vooral toegepast bij mensen die een 'grote' holte in de stekker hadden, maar je kunt de dikte van het nietje zelf wat verkleinen door
1. De dichtgeslagen pootjes nog verder plat te maken (met een combinatietang verder dichtknijpen bijvoorbeeld)
2. Een 'open' nietje gebruiken (zonder de pootjes).

Laat/stop bij voorkeur het nietje in de holte -> Geen kans op kortsluiting.

Succes,

Tijs.

Als de soldeerpunten los liggen, helpt dit niet

En dat is, denk ik, de oorzaak. Vandaar op zoek naar iemand die dat kan repareren voor een normaal bedrag. Ik heb twee reacties, maar dan is de prijs 100,- euro:o
En dat is me een beetje te veel!

Geen handige buurman, kennis, collega of familielid?

Of zelf de koe bij de horens vatten, 15Watt soldeerboutje met harskernsoldeer lenen, en klussen maar.

Gelukkig iemand gevonden die hem dit weekend gaat maken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan