foutmelding 8004888d

Status
Niet open voor verdere reacties.

huibwilschut

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Hallo lieve mensen die allemaal heel veel verstand hebben van computers!!

Ik zit met het volgende probleem:
Gisteren startte ik mijn computer op, en kwam er een melding dat msn messenger (ik gebruik wlm) hersteld was van een ernstige fout. Nou, prima dacht ik.
Maar vervolgens vertikte hij het om in te loggen op msn. Dus ik vandaag weer proberen enzo, en hij gaf steeds de melding dat tijdelijk de service het niet deed, en met de foutcode: 8004888d. Ik kwam er ook achter dat internet het prima deed, alleen de verbinding met .net messenger service er niet was. Dus die deed het gewoon niet. Dan is het opzich wel logisch dat ik niet in kan loggen.
Ik ben vandaag op zoek geweest naar een oplossing, maar ik heb het niet gevonden. Ik ben wel verschillende dingen tegen gekomen, en heb van alles geprobeerd, maar het is niet gelukt.
Het rare is (in mijn ogen) dat ik wel kan inloggen op Windows Messenger en Webmessenger. (Of is dat niet raar:o )
Nougoed, mijn hele vriendelijke verzoek is of iemand mij kan helpen om de verbinding met de .net messenger service te herstellen! En kunnen jullie duidelijk zijn in wat ik moet doen, aangezien ik toch wel een klein beetje een leek ben??

Bij voorbaat heel erg hartelijk dank!

Huib Wilschut

Probeer het volgende, individueel plakken in het Start -> Uitvoeren vakje en op OK drukken:

regsvr32.exe softpub.dll
regsvr32.exe Wintrust.dll
regsvr32.exe Initpki.dll
regsvr32.exe Dssenh.dll
regsvr32.exe Rsaenh.dll
Regsvr32.exe Gpkcsp.dll
Regsvr32.exe Sccbase.dll
Regsvr32.exe Slbcsp.dll
Regsvr32.exe Mssip32.dll
Regsvr32.exe Cryptdlg.dll

Al deze opdrachten moeten een succesvolle terugmelding geven. Indien niet, dan is het bijbehorende bestand niet op je pc aanwezig of corrupt geraakt.

Probeer daarna WLM opnieuw te starten en verbinding te maken.

Tijs.

wauw!
geweldig zeg!
het werkte.
ik ben je heel erg dankbaar. ik snap niet hoe ziets nou komt. maar ik ben er erg blij mee! dankjewel!

huib

hey

ik heb het volgende geprobeerd wat ik hier vondt op dit forum

regsvr32.exe softpub.dll
regsvr32.exe Wintrust.dll
regsvr32.exe Initpki.dll
regsvr32.exe Dssenh.dll
regsvr32.exe Rsaenh.dll
Regsvr32.exe Gpkcsp.dll
Regsvr32.exe Sccbase.dll
Regsvr32.exe Slbcsp.dll
Regsvr32.exe Mssip32.dll
Regsvr32.exe Cryptdlg.dll

alles is geslaagd wat moet ik nu doen ? en ik geraak steed niet op messenget
wie mij kan helpen kan mij altijd iet laten weten

hartelijk dank

[...]
alles is geslaagd wat moet ik nu doen ? en ik geraak steed niet op messenget
wie mij kan helpen kan mij altijd iet laten weten

hartelijk dank

Start een nieuwe vraag in het forum. Per slot is niet duidelijk of jij ook diezelfde foutmelding 8004888d krijgt of niet. Dus maak even een nieuwe vraag, waarin je duidelijk uitlegt wat er bij jou allemaal aan de hand is, en welke meldingen je eventueel op je scherm krijgt bij het openen van Windows Live Messenger.

Tijs.

Start een nieuwe vraag in het forum. Per slot is niet duidelijk of jij ook diezelfde foutmelding 8004888d krijgt of niet. Dus maak even een nieuwe vraag, waarin je duidelijk uitlegt wat er bij jou allemaal aan de hand is, en welke meldingen je eventueel op je scherm krijgt bij het openen van Windows Live Messenger.

Tijs.

Hey thijs, ik heb precies hetzelfde probleem alleen bij mij lukken een deel van die codes niet.
Wat kan ik doen? WLM is echt van belang voor mij, dus ik hoop dat je een oplossing hebt:)
Ik zou je voor eeuwig dankbaar zijn;)

Alvast bedankt:thumb:

Hey thijs, ik heb precies hetzelfde probleem alleen bij mij lukken een deel van die codes niet.
Wat kan ik doen? WLM is echt van belang voor mij, dus ik hoop dat je een oplossing hebt:)
Ik zou je voor eeuwig dankbaar zijn;)

Alvast bedankt:thumb:

Maak hier toch ajb. een aparte vraag van, geef (met een link naar deze discussiedraad desnoods) wat je al geprobeerd had, het besturingssysteem de je gebruikt etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan