Harde Schijf in een andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

Achmed1

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hallo mensen ik zit met een probleem ik heb zo net nieuwe onderdelen gekregen van een computer dus een moederbord gehuengekaart en processor maar ik wil mijn oude hardeschijf gebruiken van me oude pc ik heb daar belangrijke dingens erop wat moet ik nu ervoor doen want op die harde schijf zijn de oude drivers kan ik gewoon nieuwe op instaleren zonder dat ik wat hoef te doen

als je een nieuw bord in je pc wil inbouwen .
dan moet dat bord de ZELFDE chipset hebben als het ouden bord .
Windows xp opstart kijkt het systeem eerst naar de chipset drivers .
en als die niet worden gevonden .
kan het systeem niet opstarten .
dus het word moeilijk voor je

Gewoon dat bord erin hangen en naar de installatie van XP gaan, en daar voor een herstelinstallatie kiezen, indien die mogelijkheid daar gegeven wordt, meestal niet bij een OEM versie van XP, en de cd moet gelijk zijn aan de installatie op die schijf, SP2 b.v.

ik heb belangrijke dingen erop fotos mozilla firefox bladwijzers etc als ik die xp instaleer blijft alles wel of word het leeg!
:confused:

Gewoon dat bord erin hangen en naar de installatie van XP gaan, en daar voor een herstelinstallatie kiezen, indien die mogelijkheid daar gegeven wordt, meestal niet bij een OEM versie van XP, en de cd moet gelijk zijn aan de installatie op die schijf, SP2 b.v.

Lees nu eens wat er staat.:confused:
Krijg je die mogelijkheid nu wel of niet?
Anders eerst de spullen saven op een andere schijf.

Lees nu eens wat er staat.:confused:
Krijg je die mogelijkheid nu wel of niet?
Anders eerst de spullen saven op een andere schijf.

Dat weet ik niet kijk ik wil alleen weten als ik die xp her instaleer dat al mijn bestanden weg gaan of niet??

Bij een HERinstallatie, of een REPAIRinstallatie, worden alleen de windows bestanden overschreven, en zul je daarna alle updates weer moeten binnenhalen, en de systeeminstellingen weer naar smaak aan moeten passen, maar dat doet niets met je bestanden.

Zelfs een nieuwe install, waarbij je de oude windowsmap verwijderd met "L", blijven alle andere bestanden er gewoon opstaan, alleen wordt het een ander verhaal over de oude gebruikersmappen, er worden immers nieuwe aangemaakt, waarbij je de gebruikersrechten zo in moet stellen voor die oude mappen, dat je daar ook weer in kan.
En ook alle progjes moet je opnieuw installeren, terwijl de mappen zelf, er gewoon nog opstaan.

Bij een HERinstallatie, of een REPAIRinstallatie, worden alleen de windows bestanden overschreven, en zul je daarna alle updates weer moeten binnenhalen, en de systeeminstellingen weer naar smaak aan moeten passen, maar dat doet niets met je bestanden.

Zelfs een nieuwe install, waarbij je de oude windowsmap verwijderd met "L", blijven alle andere bestanden er gewoon opstaan, alleen wordt het een ander verhaal over de oude gebruikersmappen, er worden immers nieuwe aangemaakt, waarbij je de gebruikersrechten zo in moet stellen voor die oude mappen, dat je daar ook weer in kan.
En ook alle progjes moet je opnieuw installeren, terwijl de mappen zelf, er gewoon nog opstaan.

Bedankt alvast Dus ik moet kiezen voor herinstallatie! :thumb:

Als je die optie krijgt wel, bij OEM cd's meestal niet, maar dat zie je vanzelf.

Dat zijn cd's met een key, want die cd's zijn allemaal gelijk, die bedoeld is voor alleen dat systeem, en wordt gebruikt door een computerbouwer.

Hier lees je er meer over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan