Mooi 3D spel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tyrope

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
ik wil (samen met een vriend) een mooi Online 3D spel maken,ik weet dat het niet "zomaar" kan, en we kennen ook niet zoveel (beter gezegt, geen) programmeer talen, maar we hebben totaal geen idee welke programma's en talen we moeten gebruiken, iemand een idee?

dit moet zo'n beetje in het spel komen te zitten:
Mooi 3D landschap
Camera moet volledig om je heen te draaien zijn
Real time battles, in het landschap (dus geen battle scenes)
Multiplayer
Chatten, vriendelijst, guilds/clans.
Mogelijkheid tot goeie special effects (aangezien we met magische aanvallen willen werken)
Speciale Groepsmissies (meerdere keren te doen) en Missies voor in je eentje (1 keer te doen)

ik hoop dat ik snel een goed middel kan krijgen, ik heb toegang tot vele bibliotheken dus boeken zullen niet zo moeilijk zijn

indien dit de verkeerde plek is graag verplaatsen, niet sluiten. ik heb de hulp nodig

Laatst bewerkt:
Wat jullie willen doen, is vrij onmogelijk denkik :rolleyes: . Aan zulke spellen werken ploegen van 50 man, die jaren ervaring hebben, 3 volle jaren lang ofzo.

Ik stel voor dat als je de code helemaal zelf wilt schrijven je begint me een spelletje pong te maken ofzo, en anders werkt met editors van bestaande spellen ofzo.

probeer Game Maker eens. Een 3d spel hiermee maken is wel lastig, maar als je nou eens begint met 2d moet het haast wel lukken. Er is anders ook nog een forum op hun site voor als je daar vragen over hebt.
suc7:thumb:

Aan zulke spellen werken ploegen van 50 man, die jaren ervaring hebben, 3 volle jaren lang ofzo.

slechts 50 man? aan een gemiddelde 3D MMORPG word zo'n 2 tot 4 jaar gewerkt, met gemiddeld 100 mensen.

ik zou als ik jou was beginnen met simpel, RPGmaker 2000 is freeware. gewoon googelen en je vind het;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan