Virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

heleen1983

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Hallo
Gister was ik op eens site van een vriend van me toen ik een melding kreeg dat mijn computer automatisch sporen van volwasssen sites oplslaat ( was gewoon op een site van een vriendenclub, niks geen volwassensites) Ik kreeg een optie om een drive cleaner te instaleren, ik kon op OK of anuleren klikken.
Ik klikte op annuleren
Ik werdt toch doorgelinkt naar een site voor een drivecleaner. dit heb ik meteen weggeklikt.
Wel kreeg ik de melding van mijn virusscan ( Kaspersky 6.0) dat er iets was ontdekt.
Ik kreeg de volgende melding:

Not-a virus-downloader
win32.winfixer.m

wat moe ik hiermee?
Ik weet niet of dit een virus.

groetjes mij

lekkere vriend is dat ,ik zou maar eens goed scannen met een online scanner

Heleen,

Als je het geblokkeerd hebt is er niets aan de hand, er staat in het hoofdscherm waarschijnlijk ook onder ‘Informatie’ Alle bedreigingen zijn succesvol geneutraliseerd.

Als je dan op “Details…” klikt zie onder ‘Gedetecteerd’ de bedreiging staan, die melding kun je verwijderen door te selecteren en met rechts te klikken en kiezen voor ‘Uit de lijst verwijderen’.

De melding 'Not-a virus-downloader' wil zeggen, het is geen virus maar een downloader.

Laatst bewerkt:
lekkere vriend is dat ,ik zou maar eens goed scannen met een online scanner

Ja haha... ik heb die vriend maar ff gebeld. wist zelf ook van niets.
maar ik ben nu online aan t scannen met ewido, als daar niets uitkomt, en niet uit kaspersky en nie bij ataware en bji ATF claender zit ik dan goed?
Of blijft het virus zich dan ergens schuilhouden?

heleen

Heleen,

Als je het geblokkeerd hebt is er niets aan de hand, er staat in het hoofdscherm waarschijnlijk ook onder ‘Informatie’ Alle bedreigingen zijn succesvol geneutraliseerd.

Als je dan op “Details…” klikt zie onder ‘Gedetecteerd’ de bedreiging staan, die melding kun je verwijderen door te selecteren en met rechts te klikken en kiezen voor ‘Uit de lijst verwijderen’.

De melding 'Not-a virus-downloader' wil zeggen, het is geen virus maar een downloader.

hey,
Als ik bij het hoofdscherm van kaspersky bij " informatie' kijk staat er:
de bescherming van uw computer is in orde"
Dat wat jij bedoeld kan ik niet vinden( details e.d.) Hoe kom ik daar?

En bedoel je met dat not a virus een dowloader van virussen is?
Dat ik komende tijd dus meer virussen kan verwachten?

Groetjes heleen

Als dat er staat is er zelfs niets binnen gekomen op je pc, en zie je die melding ook niet.
Welke downloader is niet bekent, maar de site van jou vriend is waarschijnlijk gehackt, en er is troep op geplaatst.

Nee, je kunt niet meer virussen verwachten want je hebt het zelf al geblokkeerd.
Je kunt eventueel je tijdelijk internet bestanden verwijderen, maar verder is er niets aan de hand.
.

hallo
allemaal bedankt voor de hulp.
Ik denk dat het allemaal nog wel goed afgelopen is.
Mocht ik toch nog klachten krijgen dan kom ik wel weer terug.

Groeten
heleen

Je hebt Kaspersky.............dus goed beveiligd. :thumb:

Groetjes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan