Filmpje op site zetten in PHP ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Power_Boy

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2003
Hallo,

Ik speel in een bandje genaamd headless. en we hebben wat filmpjes van een optreden, die willen we graag online zetten op onze site.
Index van site bestaat uit CSS geloof ik, en de rest met name PHP en ook beetje HTML.

maar nou zijn de filmpjes .avi en paar honderd MB. (digitale camera film)

Hoe kan ik deze online zetten, want als ik paar honderd MB ga uploaden en hij moet dat laden op de site, duurt ontzettend lang natuurlijk.
Moet ik 't omzetten naar een ander bestandsformaat, of in een ander bepaald script zetten?

Wie kan mij hiermee helpen?

Groetjes

Danny Honders

www.headless-metal.nl

Hallo,

Als de kwaliteit van de filmpjes niet zo hoog hoeft te zijn kan je het omzetten in quicktime formaat (mov). Als je het dan op je website zet speelt hij het automatisch af. Met quicktime pro kan je avi omzetten naar mov en anders moet je even googlen.

succes

Een WMV-filmpje is ook een stuk kleiner. Je kunt deze maken met Windows Movie Maker.

Oh dat, ja natuurlijk kan dat. Dat kan met alle bestandsformaten die Windows Media Player kan afspelen. Je kunt gewoon een Windows Media Player in je website zetten.

Ik zou de fiilmpjes omzetten naar .flv (dit is een Flash video) en vervolgens met een Flash Video Player Script op je website zetten ;)

Dan doe je dus hetzelfde als youtube, maar dan op je eigen site.

Ik zou de fiilmpjes omzetten naar .flv (dit is een Flash video) en vervolgens met een Flash Video Player Script op je website zetten ;)

Dan doe je dus hetzelfde als youtube, maar dan op je eigen site.
Als je dat doet en mensen willen het filmpje downloaden, moet je eerst met een speciaal progje het flv bestand downloaden en dan met een flv player afspelen.
Met .mov kan je meteen downloaden en kijken met quicktime pro.

Maar de ts moet het zelf weten.

Dit zijn iig de mogelijkheden.

Als je dat doet en mensen willen het filmpje downloaden, moet je eerst met een speciaal progje het flv bestand downloaden en dan met een flv player afspelen.
Met .mov kan je meteen downloaden en kijken met quicktime pro.

Maar de ts moet het zelf weten.

Dit zijn iig de mogelijkheden.
Dan zou ik WMA kiezen, aangezien er meer mensen Windows Media Player hebben dan Quicktime Player.

het is juist ook niet echt de bedoeling dat de filmpjes worden gedownload ;)

alleen het probleem is, ik kan geen flash :( en heb ook haast geen tijd om ervoor te gaan zitten en mezelf te leren (via online cursus o.i.d.)
maar ik ga in ieder geval wat dingen proberen, bedankt alvast!

Danny Honders
www.headless-metal.nl

Als je met Google zoekt naar AVI2FLV vindt je meteen een aantal gratis programmatjes om AVI-bestanden te converteren naar FLV-bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan