• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik snap er niets van.Weeknummer kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RB_online

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
De functie weeknummer in excel is er plotseling mee gestopt. Voorheen werkte hij perfect, maar van de ene dag op de andere geeft hij de melding ongeldige naam.

Als ik een nieuw blad open werkt hij echter wel weer. Ik snap er niets van.

Is Analysis Toolpak goed geïnstalleerd en geactiveerd?

Analysis Toolpak is geinstaleerd en werkt. Eerst deed het ook goed maar plotseling werkte het niet meer. Als ik in een nieuw workbook dezelfde formule invoer werkt het wel. Ik snap er niets meer van.

Is het nuttig als je dat bestandje eens bijhangt hier?

Ik heb de link gevolgd en geprobeerd maar ik kreeg toen een foutmelding bij het openen van het bestand. fout 9.

Ondertussen is het probleem opgelost, plotseling kent hij weeknummer niet meer en moet ik weeknum gebruiken. Alles is in het nederlands, ook in het nederlands ingesteld en heeft ook in het nederlands goed gedraaid.

Ik begrijp er steeds minder van

bedankt voor de inspanningen

groet
René

Dan zou ik maar eens gaan praten met de systeembeheerder. Ik neem aan dat dit allemaal op je werk gebeurt?

Richard

klopt dit gebeurt op mijn werk. Misschien geen slecht idee eens met de systeembeheerder te praten. Kunnen we dit soort problemen in de toekomst vermijden.

Bedankt voor de hulp

René

ik denk dat dit dan wel zal werken. ik heb dezelfde ervaring gehad: link
bij mij werkt de link wel. dit is de oplossing die ik heb:

Code:
ik heb het probleem opgelost door volgende code uit te voeren bij het openen van het bestand:
AddIns("Analysis ToolPak").Installed = False
AddIns("Analysis ToolPak - VBA").Installed = False
AddIns("Analysis ToolPak").Installed = True
AddIns("Analysis ToolPak - VBA").Installed = True

het is niet de zuiverste methode, maar het werkt.

de link werkte wel maar toen ik de code invoegde in mijn bestand kreeg ik daar een foutmelding. Ik heb de code dus weer verwijderd en de oplossing anders gevonden.

Bedankt voor je moeite

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan