Processor laag...

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Goededag,

Ben op dit moment bij iemand de pc opnieuw aan het installeren. Windows xp Home NL.
Het is een Acer aspire 3000. Met een mobile amd sempron 2800+ processor en 256 mb ramgeheugen.

Nu zie ik dus bij systeem eigenschappen maar 800 mhz staan en 192 mb fysiek geheugen. Hoe kan dit? Ik denk zelf dat het een shared videokaart is dus vandaar het mindere fysiek geheugen. maar volgensmij moet die processor hoger zijn. Wie weet raad? Het is namelijk best wel een nieuwe laptop.

Groetjes, Pim

Best wel nieuw? Toch zeker een jaartje of 2....

In de BIOS kan je het wat omhoog schroeven...

Best wel nieuw? Toch zeker een jaartje of 2....

In de BIOS kan je het wat omhoog schroeven...

Daar zou ik eerst nog even mee wachten wanneer je niet weet wat je doet. In principe zou de laptop de processor goed moeten herkennen!

Download CPUZ eens even en voor het uit (installeren hoeft niet)

Dan zie je precies al je processor gegevens, snelheid etc.

http://www.cpuid.com/cpuz.php

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar zou ik eerst nog even mee wachten wanneer je niet weet wat je doet. In principe zou de laptop de processor goed moeten herkennen!

Na een stroom uit val wil mij AMD (2800) nog wel eens terug vallen naar 800mhz, met een melding van 'new cpu installed, please check settings'

In de BIOS kan ik de processor niet wijzigen. Hij zegt zelf al dat hij op 1600 MHZ staat.
Echter zegt windows XP 800 MHZ....

Ik heb nu dat programma gedownload maar hij zegt daar 800 MHZ.

snap er dus niks van... Iemand raad?

Laatst bewerkt door een moderator:
Had het niet iets te maken met dat iets van Acer de snelheid terug zet als de snelheid niet nodig was????

Dat heeft niet met acer te maken maar met AMD die heeft een soort powermanagement dat de clock word teruggedraaid als je niet meer gebruikt dan bijv. 800mhz terwijl je pc 1600 mhz heeft, dit bespaart energie en je hebt die clock toch niet nodig als je bijv een documentje typt. Daarnaast kan het wel, mijn pc is van 3.06 ghz naar 3.8 ghz overgeclocked maar in de bios geeft hij nog 3.06 aan omdat hij daarmee opstart, het programma past het dan aan naar 3.8 dat is wss ook wat gebeurt als je je klapjap opstart

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan