Systeem upgraden (pentium 4)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zs4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zs4

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Hallo mensen,

Ik heb een Pentium 4 3.00 Ghz en wil mijn systeem gaan upgraden zodat ik er redelijk nieuwe spellen mee kan gaan spelen. Ik zit te twijfelen om een nieuwe videokaart te gaan kopen of anders een ander moederbord. Het moederbord is namelijk nog met een AGP slot.. Ik vind de processor op zich nog wel snel genoeg, het schijnt ook een multicore ofzo te zijn (iemand die mij kan vertellen wat dat is? want het is geen dualcore?) De videokaart is gewoon brak dus die moet sowieso vervangen worden. Moederbord heb ik niet zoveel verstand van maar volgens mij is die al wat verouderd omdat er een AGP aansluiting op zit.

Ik zit te twijfelen om er een nieuwe videokaart in te gaan zetten op het AGP slot of om een nieuw moederbord te kopen met PCI-aansluiting(en) zodat er een nieuwere videokaart in kan en later misschien nog een dualcore processor.

Dus wat voor processor heb ik nou precies en wat kan ik het beste doen aan mijn pc om er een beetje mooi op te kunnen gamen?

Specs:
Processor: Pentium 4 630 3.00 Ghz (socket 775)
Moderbord: Asus P5P800
Videokaart: Geforce mx4400
RAM: 768mb pc3200

Laatst bewerkt:
ok:) maar is dat dan een verstandige keus? welke spellen zou ik dan redelijk soepel kunnen draaien met deze videokaart erbij?

of raden jullie me aan om toch een ander moederbord te gaan kopen en dan later een betere processor?

Tsja,

Dat hanht een beetje van je budget af. Een nieuw moederbord van de hedendaagse generatie betekent ook een andere processor, ander geheugen, andere videokaart, vaak andere harde schijven, kortom, een heel nieuw systeem.
En dan kom je, zonder besturingssysteem, toch al gauw op 700,- euro of meer uit wil je er echt een stuk op vooruit gaan.

Ja idd.. maar ik kan nu ook een moederbord kopen met socket 775 waar mijn processor weer op kan en die dan later upgraden of kan dat niet?

ik heb niet echt een budget, wil er eerst max 300 euro aan besteden en dan over een maandje weer zoiets

Je zou natuurlijk ook een nieuw moederbord (socket 775) kunnen kopen met PCI-e en dan je processor houden en dan een nieuwe PCI-e kaart kopen. En eventueel nog wat extra ram geheugen erin gooien

edit:

Wat voor kast heb je staan? ATX? uATX? en welke voeding?

Ik zou dan gewoon nu een moederbordje+videokaartje+wat ramgeheugen kopen van die 300 euro en je processor houden, en dan kan je eventueel nog overstappen op duelcore over een maandje.

Ik weet niet of je ooit in SLI wilt gaan draaien maar ik zet een SLI en een NON-SLI moederbordje (zie prijsverschil)

Moederbord(SLI): à 139 euro
MSI P6N SLI Platinum (Retail, Sound, Gb-LAN, RAID, FireWire, ATX)
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=GPEM36

Moederbord(NON-SLI): à 75 euro
MSI 945P Neo3-F (Retail, Gb-LAN, Sound, ATX)
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=GPEM31

Videokaart: à 129 euro
XFX 7600 GT/650 Fatal1ty (Retail, TV-Out, 2x DVI)
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXXFA

Geheugen: à 129 euro
OCZ 2 GB DDR2-667 Kit (System Elite, OCZ2SE6672GK)
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=IBIENZ

Eventueel:

Voeding: à 59 euro
CoolerMaster iGreen Power 430W (Retail, 1x PCIe)
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?baseId=2536&artno=tn4m30

Als je nog een voeding moet kopen, kan je ook eerst naar 1GB geheugen kijken, en een andere kast kan je kopen voor +- 50 euro (ATX), maar weet niet misschien heb je al wel ATX kast

Je moet natuurlijk wel ff als je andere stuff op markplaats zetten, voor dat geheugen kan je wel rond 60 70 euro krijgen, videokaart gewoon op bieden zetten, moederbord ook gewoon op bieden zetten.

Laatst bewerkt:
wat ik zou doen als ik jouw was is gewoon deze videokaart kopen > Sapphire Radeon X1950 Pro 512 Mb AGPx8 > http://mycom.nl/Products/View/Sapphire_ATI_X1950PRO,512MB/136004.aspx < je geheugen is wel nice op zich is 1024 beter maar met deze specs (ckr deze videokaart die is echt ongelooflijk goed vriend van mij kan need for speed most wanted op 1280x1024 32 bits alles hoog zoals anti-aliasing level 3) dus dat zou ik in jou plaats doen, ik ga zelf ook die videokaart kopen maar dan pcie16x versie (ander mobo)
ik zou geen andere mobo kopen ivm met veranderende proc etc. kost alleen maar meer daarnaast is er weinig te upgraden aan je pc behalve dual core proc inzetten maar er is al de quad core die is nog sneller dus heeft geen zin

Laatst bewerkt:
hmm ok maar ik zie tegenwoordig alleen nog maar dualcore's voorbij komen en dan heb ik al snel het idee dat ik achter loop of valt dat nog wel mee?

edit: ik zie dat ik ook maar een 300w voeding heb, daar moet dan dus ook een andere voor komen

Laatst bewerkt:
nee valt mee, ik maak zelf gebruik van 3.8 ghz ipv 3.06 maar het verschil tussen 3.06 ghz en dual core is amper te merken dus valt echt mee daarnaast mijn vorige pc had 1.6 ghz dat liep pas achter en die kon je ook niet overclocked ;)

hehe ja deze is gemakkelijk over te klokken in de bios, wel ideaal. hij loopt nu op 3.150 mhz. (5% overgeklokt dus, zal morgen 10% proberen:))

ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe videokaart ga kopen + 1gb ram (dus dan 1768 mb in totaal) Zou ik daar wel even mee vooruit kunnen?:)

Laatst bewerkt:
ik denk dat als je een bank van 256 erbij koopt om in totaal 1024 te krijgen al meer dan zat is + die videokaart en je hebt een game pc geloof mij die dual core helpt amper bij het gamen, dual core is bedoelt om meerdere programma's tegelijkertijd te draaien dat doe je als het goed is niet of nauwelijks bij het gamen, daarnaast is videosnelheid en geheugen belangrijker :thumb:

ik heb nu 3x256mb, dan koop ik denk ik 512mb erbij, dat kost ook niet zoveel. ik moet dan nog wel een goede voeding hebben voor die videokaart (tips?):)

Lees mijn vorige post..

Laatst bewerkt:
Ik zou er ook 2x dezelfde bankjes PC3200 inzetten. Je moederbord ondersteunt dual channel, dus dat scheelt ook al weer een beetje in de snelheid.b.v. 2x 512mb of, beter nog, 2x 1Gig

voeding van 35 euro is beetje weinig, voeding is belangrijkste onderdeel van je pc. en als je geen goede voeding hebt dan kan de voeding je hardware kapot maken, daar moet je dus zeker niet op besparen.

Met mijn vorige post, kan je een leuk systeempje in elkaar zetten. Maar het is wat jij wilt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan