klok loopt steeds achter

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Ik hoop dat mijn vraag in de goede sectie staat.

Nu het volgende,
Als ik mijn pc aan doe dan zie ik dat mijn klok in de taakbalk steeds achter loopt.
Ik zet hem dan handmatig wel weer goed maar de volgende dag loopt hij dan gewoon weer een kwatier achter.
Hoe krijg ik dit opgelost?

Kan ik die baterij gewoon van mijn moederbord halen als de pc uit is of ben ik dan al mijn instellingen kwijt?
En wat voor type baterij gaat er in?

heb de kast eens open gemaakt.
Dit staat op de batterij:

KPS
lithium battery
japan std
CR 2032

Ik heb nog een merkloze batterij leggen (ook een CR 2032)
Zou ik deze er in mogen doen of is het type batterij die er in zit een oplaadbare batterij.

Ik heb namelijk ergens gelezen dat er ook een oplaadbare batterij er in kan zitten

Laatst bewerkt door een moderator:
als je de systeem batterij /knoopcel gaat vervangen . de knoopcel nooit tussen vinger en duim beetpakken sluiting .
maar altijd aan de rand .
en ja alle instellingen in het bios staat dan op default/ fabrieks instellingen .
dus je moet dan wel het bios nalopen

oke, maar er zit een lithium battery in.
Is dit een gewone of een oplaadbare?
Of heb je geen oplaadbare batterijen in een knoopcel?
Dacht dat namelijk eens gelezen te hebben

oke, maar er zit een lithium battery in.
Is dit een gewone of een oplaadbare?
Of heb je geen oplaadbare batterijen in een knoopcel?
Dacht dat namelijk eens gelezen te hebben

alle knoop cel batterijen in een pc zijn oplaadbaar, ze worden herladen als de pc aan staat. Maar na verloop van tijd kan hij wel slijten ja.

alle knoop cel batterijen in een pc zijn oplaadbaar, ze worden herladen als de pc aan staat. Maar na verloop van tijd kan hij wel slijten ja.
Sind wanneer is een Lithium knoopcel batterij oplaadbaar?
Wanneer deze leeg is moet de batterij gewoon vervangen worden.

Lithium batterijen zijn wel oplaadbaar, maar de kwaliteit gaat er flink mee omlaag waardoor ze het normaal nog zelfs langer uithouden. Vandaar dat ze nooit opnieuw worden opgeladen;)

PS
tenminste, dat is wat m'n docent Natuur-Scheikunde een paar maanden geleden aan me (ik ben de enigste uit m'n klas die ook echt oplet bij NASK) uitlegde.

Dan mag je leraar wel eens een opfriscursus volgen, het zijn namelijk Lithium-ion batterijen die oplaadbaar zijn, niet de Lithium.
En in een moederbord zit een Lithium batterij, en zeker geen oplaadbare Lithium-ion.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan