Systeem upgraden (pentium 4)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zs4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik wil niet heel vijandig doen maar mycom heeft alleen maar A-merk onderdelen er wordt niet aan club3d geforce gedaan ofzo alleen maar asus idem voor ati dus voedingen zijn ook alleen maar a merk het enige verschil is de kleur ledjes en miss voedings niveau hangt er vanaf hoeveel watt je wil hebben

Die Spire zou ik zeker niet kopen, kan je over een paar maanden weer opnieuw beginnen als je gaat upgraden. En dat model Cooler Master voor die prijs bij MyCom ook niet echt bijzonder. Zou b.v. voor deze gaan:

http://tweakers.net/pricewatch/1515...xtreme-Power-600W-(ATX12V-V2.01)-prijzen.html

hij heeft niet eens 600watt nodig, alleen maar onnodig energie verbruik zou ik zeggen

Ach, wanneer je leest dat hij ook verdere upgrade-plannen heeft kun je daar beter nu met het aanschaffen van nieuwe onderdelen, gelijk maar rekening mee houden.
En deze voeding is ook nog eens een stuk voordeliger in aanschaf, dus...

Wat voor kast heb je staan? ATX? uATX? en welke voeding?
Ik heb een ATX kast en een 300w voeding

Ik zou dan gewoon nu een moederbordje+videokaartje+wat ramgeheugen kopen van die 300 euro en je processor houden, en dan kan je eventueel nog overstappen op duelcore over een maandje.
Dat is mijn dilemma nu ook:p

Ik weet niet of je ooit in SLI wilt gaan draaien maar ik zet een SLI en een NON-SLI moederbordje (zie prijsverschil)
Hmm ja als ik met dit systeem verder wil dan ga ik voor de SLI. (dan meteen maar goed)

Als je nog een voeding moet kopen, kan je ook eerst naar 1GB geheugen kijken
Draait mijn geheugen sneller samen op slot 1 & 3? sinds ik 256 mb erbij gezet heb in slot 2 heb ik niet echt het idee of ie er sneller op geworden is..

Dat van dat geheugen komt omdat je twee verschillende bankjes hebt, 512 en 256 mb, dan kan het geen dual channel meer draaien!

ik zou dan gewoon sli moederbordje + 7600gt fatility + 1x 1gb bankje + die voeding die ik aangaf, en dan als je je spul via marktplaats kan verkopen nog 1 1gb bankje erbij gooien, en dan heb je voorlopig wel een goed systeempje,

Laatst bewerkt:
ik zou dan gewoon sli moederbordje + 7600gt fatility + 1x 1gb bankje + die voeding die ik aangaf, en dan als je je spul via marktplaats kan verkopen nog 1 1gb bankje erbij gooien, en dan heb je voorlopig wel een goede systeempje,

ok, duidelijk. thnx voor jullie reacties en ideeen, ik ga er vannacht even goed over slapen:)

ik ben er zelf nog niet helemaal over uit..

:thumb:

Welke videokaart is beter?:

XFX GeForce 7600GT 256 MB AGP

of

Sapphire ATI X1650PRO 512 AGP

X1650PRO: ( http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=JBGS5E&showTechData=true )
à 129 euro

Type AGP

Ondersteunde AGP-Standaarden
AGP 8x

Grafische chip
Type Radeon X1650 PRO
Snelheid 450 MHz
Pixel-Shader 12
Shader Version 3.0

Geheugen
Capaciteit 256 MB aanwezig
Type DDR2
Snelheid 1300 MHz
Interface 128 bit

RAMDAC
1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz

7600GT XXX edition: ( http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=JAGXNN&showTechData=true )
à 139 euro

Type AGP

Ondersteunde AGP-Standaarden
AGP 8x

Grafische chip
Type GeForce 7600 GT
Snelheid 580 MHz
Shader Version 3.0

Geheugen
Capaciteit 256 MB aanwezig
Type GDDR3
Snelheid 1500 MHz
Interface 128 bit

RAMDAC
1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz

Ik zou voor de 7600GT XXX edition gaan, ik heb deze in PCI-e, lekker kaartje!

Je ziet dus van het nieuwe moederbord/geheugen etc kopen af? bedenk wel dat je met een nieuw moederbord + 2GB ram + 450 watt voeding + 7600GT een top pctje heb.

Laatst bewerkt:
nee ik zie er niet vanaf, sterker nog ik heb net een nieuw moederbord + videokaart + geheugen gekocht:)

Asus p5b nogwat.. (met alvast ondersteuning voor quadcore)
geforce 7600gt pci-e 256mb gddr3
1gb ddr2 667mhz geheugen

nu alleen nog een goede voeding.. ik denk dat het de fortron 400w wordt, eerst wel genoeg

ik heb nu 2x512mb voor dual channel, koop er dan later nog wel eens 2x1gb bij:) ik kan nu eerst wel even vooruit

die voeding heb ik voor 15 euro overgekocht van een vriend van me:) een zwaardere voeding kan altijd nog en kost ook niet het meeste gelukkig

morgen de boel maar eens even proberen inelkaar te zetten, ben benieuwd want het wordt mn 1e keer:cool: dus iemand nog tips?:)

Laatst bewerkt:
haha ok ik zal er om denken, ik had gisteren ergens een link gevonden over het in elkaar zetten van een pc maar kan m nergens meer terugvinden:S

gelukt!:thumb: :D

zal eens even wat spellen uitproberen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan