• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De uitkomst van waarde copy-pasten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrceriel

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hallo,

Waarschijnlijk heel simpel, maar ik kan de oplossing niet vinden.
Ik heb een formule in Excel die een uitkomst geeft, bijv. 30.
Deze wil ik copy-pasten in een andere sheet. Maar als ik dat doe kopieert ie niet de uitkomst, maar de waarde, dus dat wordt een #WAARDE in de cel waar ik het goede getal wil hebben. Hoe zorg ik ervoor dat ik deze uitkomst (30) in een andere cel krijg waar ik deze als gewone cijfers kan copy-pasten? Alvast bedankt!

In plaats van plakken rechts klikken op het veld waar de waarde moet komen en dan Plakken Speciaal (Paste Special) selecteren. Hier de juiste optie kiezen

Ron

Hallo,

Waarschijnlijk heel simpel, maar ik kan de oplossing niet vinden.
Ik heb een formule in Excel die een uitkomst geeft, bijv. 30.
Deze wil ik copy-pasten in een andere sheet. Maar als ik dat doe kopieert ie niet de uitkomst, maar de waarde, dus dat wordt een #WAARDE in de cel waar ik het goede getal wil hebben. Hoe zorg ik ervoor dat ik deze uitkomst (30) in een andere cel krijg waar ik deze als gewone cijfers kan copy-pasten? Alvast bedankt!

Dit kan met behulp van plakken speciaal (rechtermuisknop en dan plakken speciaal ipv plakken.) Daarin kun je een keuze maken wat je precies wilt plakken en hoe etc.

Dit kan met behulp van plakken speciaal (rechtermuisknop en dan plakken speciaal ipv plakken.) Daarin kun je een keuze maken wat je precies wilt plakken en hoe etc.

Ok dan, bedankt. Dus ctrl c - ctrl v is er voor zoiets niet bij.

Ok dan, bedankt. Dus ctrl c - ctrl v is er voor zoiets niet bij.

Als het op hetzelfde werkblad blijft kan je dit truucje doen:

Selecteer de cellen die je wilt "Plakken speciaal als waarden". Klik met rechtermuisknop op een rand van het bereik, houd ingedrukt en schuif even weg naar het nieuwe bereik. Beantwoord het snelmenu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan