Muziek afspelen op 5 boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trojaan

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een 5.1 setje van logitech. Als ik muziek afspeel hoor ik dit maar over 2 boxen. Dit is natuurlijk logisch omdat het album stereo is opgenomen. Ik vroeg me alleen af of het niet mogelijk is om de muziek die ik nu maar op 2 boxen hoor, op alle boxen af te spelen?

Groeten,

Trojaan

Bij de luidspreker-instellingen van Windows 5.1 speakers instellen ipv 2 speakers

Dit kan je ook instellen in de drivers van je geluidskaart als het goed is.

Verder raadt ik u aan, om geen onboard geluidskaart te gebruiken, maar een soundblaster geluidskaart te kopen, mocht u echt mooi geluid willen. Kost wat, maar dan heb je ook wat :D

Redmer

Verder raadt ik u aan, om geen onboard geluidskaart te gebruiken, maar een soundblaster geluidskaart te kopen, mocht u echt mooi geluid willen. Kost wat, maar dan heb je ook wat :D

Redmer

Maar dan alleen wanneer je echt audiofiel bent, want de moderne onboard 5.1 en 7.1 audiochips zijn kwalitatief meer dan goed genoeg voor de meeste van ons!

Ja dat is waar, maar ik weet niet of topicopener een onboard 5.1 heeft, of bijv. een sweex kaartje. want die zijn echt brak.

Ik heb mijn windows ingesteld op 5.1. maar alle 5 boxen worden alleen gebruikt wanneer ik bijvoorbeeld een dvd bekijk die 5.1 ondersteund.

Ik gebruik Itunes voor het afspelen van mijn muziek, zou ik in itunes nog iets moeten veranderen of zo? (ik heb niks in de instellingen kunnen vinden die hier mee te maken kunnen hebben namelijk)

ik heb trouwens een ASUS P5W DH Deluxe moederbord, dit is een van de nieuwste moederborden van asus en deze ondersteund 7.1 surround sound, dus een andere geluidskaart lijkt me in dit geval niet perse nodig (aangezien ik meestal een headset gebruik, maar alleen met muziek luisteren de boxen aan zet =) )

Laatst bewerkt:
Heb je de drivers van je moederbordje ook geinstalleert??
zoek daar eens naar de geluidsmogelijkheden.

Ooit bij een concert geweest?
Muziek komt van voren joh ;-).
Surround is alleen leuk voor films, voor muziek is't knap vermoeiend (vind ik dan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan