Grootte Vista systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn mond valt gelukkig niet open.:D

Deze functie zit ook ergens in 2K. Wel ondere andere naam.

Ik ben sinds Vista gelukkig niet helemaal seniel geworden.;) (Wel een opluchting)

edit: Dit slaat puur en alleen op mezelf

Laatst bewerkt:
Hoi, Mr. Snor,

Ik wil dit hele zooitje uitschakelen.

Mijn drive image doet het niet meer. (DI3, DI7). Nu heb ik de ruimte wel, maar ik ben een krent.

Ik probeer vanalles, tot compatibality windos 95. Het doet het gewoon niet. :evil:

Ik wil toch zelf images kunnen maken.

Hoi !

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld.

Ik maak een image in Vista met Acronis True Image (niet gratis) 10.

Mocht ik je met dat progje een plezier kunnen doen, stuur me dan even een mailtje.

In de link wordt uitgelegd hoe je de schijfruimte voor systeemherstel kunt beperken.

Je kunt systeemherstel natuurlijk ook uitschakelen.

Greetz,

Harry.

Link geblocked

http://fanpotai.wordpress.com/2007/...k-space-used-by-windows-vista-system-restore/
De hoeveelheid schijfruimte voor Vista Systeemherstel instellen !
Greetz,

Harry.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Harry, de link in je post is vervallen (blocked door World Press " for a violation of our Terms of Service.")
Heb je nog een andere link, of kun je beschrijven hoe het instellen van de grootte van de
schijfruimte gaat ?
Greetz, Rene

Het instellen van de grootte is zeer simpel.

-Je opent een opdrachpromptvenster/ cmd als administrator (start - bureau accesoires - opdrachprompt--> rechterklik uitvoeren als administrator)

en dan voer je gewoon hetvolgende command in:

“vssadmin Resize ShadowStorage /For=C: /On=C: /MaxSize=2GB” (zonder aanhalingstekens)

en natuurlijk mag je kiezen hoe groot de schijfruimte is dat vista moet reserveren voor systeemherstel.

Om dan misschien eerst al te zien hoeveel schijfruimte al is gereserveerd moet je gewoon het command "vssadmin list shadowstorage" uitvoeren (ook zonder aanhalingstekens)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan