dubbele "aanhalingstekens"

Status
Niet open voor verdere reacties.

bitchkoemer

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Hallo VB'ers

Om geen beroep te moeten doen op API calls wil ik de computer afsluiten vanuit een VB.NET (2005 express) applicatie door gebruik te maken van het gratis programmaatje PowerOff 3.0 ( http://users.pandora.be/jbosman/poweroff/poweroff.htm ) van Belgische makelij.

De command line opdracht is als volgt:

C:\poweroff\poweroff poweroff -warn -warntime 10 -msg "De computer wordt binnen 10 seconden uitgeschakeld"

Als ik dit wil doen vanuit VB.net wordt dit:

Code:
System.Diagnostics.Process.Start("C:\poweroff\poweroff poweroff -warn -warntime 10 -msg [B][COLOR="Red"]"[/COLOR][/B]De computer wordt binnen 10 seconden uitgeschakeld[B][COLOR="red"]"[/COLOR][/B]")

Zoals u ziet komen er dan twee aanhalingstekens na elkaar te staan waarop uiteraard een syntax error wordt gegenereerd.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt

Kan de boodschap niet tussen enkele aanhalingstekens geplaatst worden? dus 'boodschap'
Joop

Kan de boodschap niet tussen enkele aanhalingstekens geplaatst worden? dus 'boodschap'
Joop

Neen, PowerOff behandelt deze melding als string vandaar dat hij tussen "aanhalingstekens" moet.

VB.net wil tussen de haakjes ook een string zien vandaar dat deze ook tussen "aanhalingstekens" moet.

Ik dacht ooit een oplossing gezien te hebben in VBA maar weet niet meer dewelke

Toch bedankt voor het meedenken

probeer eens de aanhalingstekens te escapen met \"
elke programmeercode heeft normaal escape characters. Dit is in C# bijvoorbeeld ook wanneer je een pad moet ingeven. C:\Test wordt dan C:\\Test

Hopelijk werkt het zo wel :thumb:

Je kan ook de " vervangen door chr(34)
dus
Code:
System.Diagnostics.Process.Start("C:\poweroff\poweroff poweroff -warn -warntime 10 -msg "De computer wordt binnen 10 seconden uitgeschakeld"")

wordt
Code:
System.Diagnostics.Process.Start("C:\poweroff\poweroff poweroff -warn -warntime 10 -msg " & chr(34) & "De computer wordt binnen 10 seconden uitgeschakeld" & chr(34))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan