Array´s

Status
Niet open voor verdere reacties.

cverkooyen

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Ik zit met een probleem dat ik niet opgelost krijg. Ik heb 4 velden waar verschillende nummers, gescheiden door een komma kunnen worden ingevuld. Nu moet ik deze 4 velden uiteindelijk sorteren op de nummers. Even een kort voorbeeld:

A: 1,4
B: 2,5
C: 3
D: 6

Nu moet de output worden (het liefste in een array) A, B, C, A, B, D

Als eerste wilde ik alle verschillende letters in array's zetten, dit is me ook gelukt door:

A_waarden = A_invoer(Welke, ",")

Deze verschillende array's wilde ik daarna gaan samen voegen en dan sorteren. Dan weet je de volgorde en kan je de letters aan de gesorteerde cijfers linken.

Dit zal vast eenvoudiger kunnen, kan iemand mij op weg helpen?

Dag Wigi,

Dat is een heel handige code, maar je moet wel weten hoeveel elementen er in de opsomming zitten. Anders krijg je een foutmelding bij het uitlezen.

Gegroet,

Axel.

Dag Wigi,

Dat is een heel handige code, maar je moet wel weten hoeveel elementen er in de opsomming zitten. Anders krijg je een foutmelding bij het uitlezen.

Gegroet,

Axel.

Hoi Axel

Dat moet je niet weten. Spit zet alles in een Array, en dan kan je met UBound werken.

Wigi

Dag Wigi,

Ja, je hebt gelijk. Toen ik op de knop drukte om m'n eerste antwoord te versturen, dacht ik daar ook aan.

Open de nieuwe bijlage.

Gegroet,

Axel.

Bijlagen

Beetje laat maar ik ben nu pas weer aan het werk hiermee, bedankt voor de hulp hier kan ik zeker wel wat mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan