• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

toernooi

Status
Niet open voor verdere reacties.

janw2

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2007
hallo

ik bn bezig een toernooi te organiseren,
en wil voor de wedstrijdt de standen in exel zetten, zodanig dat er een
programma in exel ontstaat die de teams in volgorde zet van de kampioen tot en met de grote verliezer.

ik zou graag hulp hierbij hebben omdat ik niet zo supper goed weet hoe ik dit moet doen

wie kan/wil me helpen d.m.v. voorbeelden op te sturen
alvast bedankt!!!

groetjes :thumb:

Laatst bewerkt:
volgorde

k heb wel iets maar ik heb een probleem met het op volgorde zetten.

is dit te doen en hoe ?

groet :thumb:

Op mijn site staat hoe je dat kan doen met formules. Dus telkens de juiste stand als er iets verandert.

Ga naar www.wimgielis.be > Excel > Voorbeeldbestanden > Automatisch sorteren.

Wigi

Hallo janw2,

Kan het misschien wat duidelijke zijn, wat voor sport, wat voor bestand, doe een voorbeeld erbij wat je zelf al heb gemaakt, graag wat meer uitleg van hoe en wat.

Groet ppms

Hello,

wat bedoel je met op volgorde zetten?
En zoals Wigi je meldt, kan je ook in het zoekforum van deze site heel veel terugvinden.
Moesten er toch nog andere vragen zijn, wil ik je gerust wat helpen met de beperkte kennis die ik heb

mvg

Jaak

En zoals Wigi je meldt, kan je ook in het zoekforum van deze site heel veel terugvinden.

Idd, de 'methode' die ik aanwees in het bestandje is al meerdere keren hier op het forum toegepast geweest. O.a. voor het automatisch sorteren van kwisploegen wanneer de punten van de rondes ingegeven worden.

Wigi

k wil de tabel graag dat deze op volgorde staat de 1e moet de winnaar worden en zo verder tot de laatste in de bijlage zie je t bestandje

Bijlagen

Hallo,

Snap nog steeds niet om welke sport het gaat het denken van hoe of wat zou een stuk gemakkelijker worden.

Dus tweede poging welke sport en hoe is de punten telling.

Groet ppms

Hallo,

Snap nog steeds niet om welke sport het gaat het denken van hoe of wat zou een stuk gemakkelijker worden.

Dus tweede poging welke sport en hoe is de punten telling.

Groet ppms

sport = korfbal
wedstrijdt = bij elk doelpunt krijgt dat team er 1 doelpunt bij
competitietelling = bij winnen 2 punten, bij gelijk iedere ploeg 1 punt en bij verliezen 0

maar zie je in boven geleverd bestand

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik begrijp dat je oplossing heb met dat bestandje, je was namelijk in je berichtgeving hierover niet echt duidelijk. Ik heb namelijk ooit zoiets gemaakt voor de Jeu de Boules sport in samenwerking met dit forum vandaar voor welke sport.

Sluit deze vraag als hij is opgelost.

Groet PPMS

maar ik begrijp nog steeds niet hoe je het op volgorde kunt zetten.
als iemand dit even wil doen voor mij of uitleggen hoe t het beste kan ben ik die persoon erg dankbaar
(zie bestand 2toernooi voorbeeld.zip hierboven)

Hallo,

Bedoel je zoiets (zie bijlage) ik zie je commentaar wel of het nog aangepast moet worden. Het sorteren gebeurt met macro’s.

Groet PPMS

Bijlagen

Hallo,

Bedoel je zoiets (zie bijlage) ik zie je commentaar wel of het nog aangepast moet worden. Het sorteren gebeurt met macro’s.

Groet PPMS

zoiets zou perfect zijn als ik het in het bestandje van mij zou kunnen zetten maar ik ben niet echt Kampioen exel dus k weet niet goed hoe k dat moet gaan doen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Stuur je bestandje eens op dan zal ik een poging wagen ook ik ben maar een amateurtje. Heb op google gezocht hoe de puntentelling is bij korfbal en kwam het volgende tegen,

Gs=gespeeld
Wn=winst
Gl=gelijk
Vl=verloren
Pt=totaal aantal punten
Vr=voor punten
Tn=tegen punten

Misschien kan je dit nog beter uitleggen ik heb namelijk totaal geen verstand van korfbal. Het snappen wat een ander bedoeld is natuurlijk altijd moeilijk uit teleggen.

Groet PPMS

het probleem is niet de punten maar de volgorde (sorteren op winst) van de punten in het bestandje

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Denk er even rustig over na hoe dit tedoen en je hoort zovlug mogelijk van me.

Groet PPMS

Hallo,

Hoop dat dit is wat je graag zou willen, heb me best gedaan. Anders snap ik je bedoeling nog niet echt.

Groet PPMS

bedankt voor het proberen maar er is helaas een probleem als ik hem ga sorteren
kijk maar op afbeelding

attachment.php

Bijlagen

• probleem.JPG
    probleem.JPG
    44 KB · Weergaven: 205
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug