Ati X1650 pro problemen met Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ondanks dat er op de doos certified for Vista staat installeert deze kaart niet . Krijg elke keer mededeling van>>> bekende compatibiliteitsproblemen, zoeken op internet etc. Is er iets bekend omtrent deze problematiek????

En als je nu es de nieuwste driver download van de ATI-site?

En als je nu es de nieuwste driver download van de ATI-site?

7,4 kan niet 7.3 gedaan geen resultaat. Trouwens op de doos staat vista compatible, mag je toch aannemen de de driver in de doos ook werkt. Ook windows update gedaan.

7,4 kan niet 7.3 gedaan geen resultaat. Trouwens op de doos staat vista compatible, mag je toch aannemen de de driver in de doos ook werkt. Ook windows update gedaan.

Hoezo kan niet?

Graag wat meer info opgeven.

De driver die wordt meegeleverd hoort inderdaad ook te werken, echter zal het een oudere driver-versie zijn. Hier kunnen nog problemen inzitten die in de nieuwste versie eruit zijn gehaald.

Heb je wel de kaart aangesloten op het stroomkabeltje?

Ik heb deze kaart gekocht omdat ik een lcd tv erbij wilde aansluiten. Voorheen een ati 9800 pro die de geest gaf en toen nog een heel oud kaartje uit de vorige eeuw die het prima deed. In afwachting van een nw tebouwen computer deze als ovegangskaart gekocht. Nog een AGP van Sapphire 1650 pro 512 mb. Niet te duur om later zomaar weg te geven maar goed genoeg voor the time beïng, dacht ik. Hij installeert gewoon niet. Uiteindelijk (na veel googlen!!, ik ben dus niet de enige) versie 7.4 erop in de log stond dat ie foutloos was geïnstalleerd maar nog steeds alleen maar de Vista drivers. Toch werkleijk te schandelijk voor woorden. Op de doos staat nb Vista certified. Ik ben de enige niet trouwens!! Stroomdraadje zit erin. Ga nu nog versie 7.3 proberen

Bijlagen

• ATIVISTA.jpg
    ATIVISTA.jpg
    64,8 KB · Weergaven: 29
Hoezo kan niet?

Graag wat meer info opgeven.

De driver die wordt meegeleverd hoort inderdaad ook te werken, echter zal het een oudere driver-versie zijn. Hier kunnen nog problemen inzitten die in de nieuwste versie eruit zijn gehaald.

Heb je wel de kaart aangesloten op het stroomkabeltje?

bij versie 7.4 werkt de dvi uitgang niet, dus wordt 7.3 aan bevolen. Heb wel 7.4 geprobeerd die installeerde volgens de log volledig, maar de realiteit bleek anders, nog steeds maar 1 punt volgens de vista kwalificatie!!

bij versie 7.4 werkt de dvi uitgang niet, dus wordt 7.3 aan bevolen. Heb wel 7.4 geprobeerd die installeerde volgens de log volledig, maar de realiteit bleek anders, nog steeds maar 1 punt volgens de vista kwalificatie!!

Ook na vista update waarbij deze kaart een update kreeg nog steeds niets van een normale install.

Kan je wel in het Catalyst-menu komen?

-edit-

Je hebt dus wel de Catalyst Software Suite gedownload en ingeinstalleerd en niet enkel de driver? Er staan namelijk 2 op de ATI-site.

-edit 2-

Welke Vista heb je? 32 of 64-bit?

Laatst bewerkt:
Kan je wel in het Catalyst-menu komen?

-edit-

Je hebt dus wel de Catalyst Software Suite gedownload en ingeinstalleerd en niet enkel de driver? Er staan namelijk 2 op de ATI-site.

-edit 2-

Welke Vista heb je? 32 of 64-bit?

32-bit. Alles staat goed in "alle programma's" inclusief CCC, ook in apparaatbeheer. Ook in beeldscherminstellingen lijkt alles ok te zijn, behoudens dat ik daar iets van ATI kan aanklikken waardoor je in een instellingenscherm terechtkomt. Werkelijk nog nooit meegemaakt met een videokaart. Stroomkabeltje zit prima. Ik denk dus dat alles op standaard ingesteld goed werkt, alleen kan ik niets instellen??? Virus en firewall ook even uitgeschakeld, en windows defender lijkt ook geen invloed te hebben, alhoewel dat uitraard belachelijk zou zijn maar je weet maar nooit.
Wat kan ik nog doen voordat ik de hakbijl ga hanteren????

Kan toch nooit de oplossing zijn. Deze kaart is Vista certified.
zonder drivers geen Performance.
en ik vind de term vista ready een loze term .
ik heb een wat oude kaart in mijn pc een Nvidia fXf 5700 ultra 128 mb en agp 8x .
en die loopt geweldig onder xp en ook onder vista .
scoren graka 4.5 :D .
dus weggegooid geld Sapphire 1650 pro 512 mb.Vista certified.

zonder drivers geen Performance.
en ik vind de term vista ready een loze term .
ik heb een wat oude kaart in mijn pc een Nvidia fXf 5700 ultra 128 mb en agp 8x .
en die loopt geweldig onder xp en ook onder vista .
scoren graka 4.5 :D .
dus weggegooid geld Sapphire 1650 pro 512 mb.Vista certified.

Jij mijn score is dus 1 !!! Maar weggegooid geld gaat het wel worden want dit houd ik niet lang meer vol

Omega heeft geen Vista drivers.:confused:
Guru3D wel.

Enne, doe niet zo dramatisch zeg, installeer ook de juiste chipsetdrivers voor de AGP of PCI-e ondersteuning eerst, heb hier een Asus EAX1600XT op een Via chipset, en kom tot 5,5.

Hoi !

@egkok: ik begrijp er weer es helemaal niets van !

Vorige week hier nog op een PC Vista Premium geinstalleerd !, met een ATI 1650 kaart.

Vista installeerde zelf al drivers, dus alles werkte.

Daarna op de ATI-site de 7.4 (option 2- multilanguage) gedownload en geinstalleerd zonder problemen.

Dus ????

Ik weet echt geen oplossing, mits je de kaart goed hebt aangesloten etc.

Er zijn wel problemen bekend van de driver met bijv. de nForce-3 chipset, maar je hebt vast wel de knowledgebase op de ATI-site doorgespit ?

@Ultraplex: helemaal mee eens !

Ik draai als een trein met een 5900XT kaartje !

Greetz,

Harry.

Jij mijn score is dus 1 !!! Maar weggegooid geld gaat het wel worden want dit houd ik niet lang meer vol
Hilversum A-dam is niet zo ver dus als je die kaart weg wil donderen .
dan wil ik die graag wel opvangen :D
even alle gekheid op een stokje .
eerst de oude drivers van je oude kaart er af gooien .
dan de chipset drivers van het bord er op zetten .
en dan de Catalyst of de omega drivers er op zetten http://www.techzine.nl/downloads/13772/ATi-Catalyst-for-Vista-7.1.html

dan moet het lopen als een zonnetje :D

Laatst bewerkt:
Denken jullie nu echt dat ik niet alles heb geprobeerd???? Teneerste hoort gewoon de bijgeleverde versie te werken. Ten tweede heb ik daarna 7.3 en 7.4 geïnstalleerd. De Omega nog niet. Maar dat ga ik nu doen. Wel heel onwaarschijnlijk dat deze versie wel zou werken en de originele niet. Maar goed de wereld staat wel vaker op zijn kop. Als je googled zien jullie dat ik de enige niet ben. Helaas vind ik de oplossing nergens. Misschien gewoon een kapotte kaart??

Alles lijkt gewoon geïnstalleerd (in alle programma's staan alle onderdelen) Maar ik krijg dus ccc niet in beeld. Misschien Vista opnieuw en meteen deze kaart installeren??

Kennelijk geen structureel probleem anders kan Snor ze niet probleemloos installeren. Helaas vooralsnog geen oplossing dus.

Omega heeft geen Vista drivers.:confused:
Guru3D wel.

Enne, doe niet zo dramatisch zeg, installeer ook de juiste chipsetdrivers voor de AGP of PCI-e ondersteuning eerst, heb hier een Asus EAX1600XT op een Via chipset, en kom tot 5,5.

Ik mag toch veronderstellen dat Vista de juiste chipset drivers in huis heeft en dat ik niet die van mijn bijgeleverde oude cd-rom moet halen??? Ik ga er echt wel vanuit dat alles op mijn computer in orde is. Maar ga toch maar weer eens neuzen.

Zie verder bijlage, dat mag toch zelfs niet als Vista alleen maar de drivers levert!! Of snap ik het nu alleen maar niet??

Bijlagen

• Eenpuntmaar.jpg
    Eenpuntmaar.jpg
    30,5 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan