• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal dagen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.overkamp

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Ik heb voor mijn werk een excel sheet met een aantal kollommen met datum's.
Nu wil mijn baas weten hoeveel dagen er tussen een melding en een reactie zitten.

vb.
kolom c heeft een datum van 01-01-2007
kolom f heeft een datum van 10-05-2007

Nu ben ik op zoek naar een formule, die precies uitrekend hoeveel dagen er tussen deze datum's zitten.

Wordt er dan ook rekening gehouden met het aantal dagen van iedere maand ?
jan 31 feb 28 mrt 31 enz enz

Je kunt voor het aantal dagen te tellen de formule: =DAYS360(C1;F1) gebruiken.

Deze houdt inderdaad rekening met de dagen van de maand en dergelijke.

Voor het aantal werkdagen gebruik je: =NETWORKDAYS(C1;F1;0) (waarbij de 0 staat voor het aantal feestdagen).

Gr. Bart :thumb:

Voor de oplossing van Cloosen heb je een extra Add-in nodig. Ik weet niet welke en waar je die kunt krijgen. Wat wel gewoon werkt is in dit geval kolom F - kolom C.

Vervolgens ga ja in de cel van de formule die je hebt aangemaakt de celeigenschappen op getal zetten.

Klaar.

(deze formule houdt rekening met aantal dagen per maand (weet niet of schrikkeljaar meegenomen wordt). Het maakt helaas geen onderscheidt tussen werkdagen en weekend. ook feestdagen worden niet weggelaten.

Groet,
Arjee

Ik kon ook inderdaad de formule niet gebruiken.
Ik kreeg een foutmelding.

Waar kan ik dit Analysis Toolpak aanvinken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan