ontzettend slome pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickos

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2004
hoi allemaal

weet niet of ik in de rubriek moet zijn maar zit met een probleem
ik heb een ontzettend slome pc dit is al een tijdje zo nu op advies van iemand moest ik heel mijn pc formatteren omdat ik nieuw werkgeheugen er in heb gedaan en een nieuwe videokaart.
daarvoor was hij ook heel traag een voorbeeld ben ik aan het downloaden kan ik bijna niks anders doen op internet ofzo of als ik iets open dan duurt het echt ontzettend lang nu weet ik dat dit niet moet gebeuren.
ik heb een test gedaan met (burnintest) maar hier kwam geen error uit heb me ventialotrs en pc helemaal schoongemaakt alles zit goed vast enzovoorts wat kan het probleem zijn ps loop ook heel vaak vats met programmas en cpu staat heel erg vaak op 100 procent wie kan me helepn aub want dit is echt niet leuk meer zo

mvg nickvz

vind je het niet handig .
om even te vertellen om wat voor pc het gaat .
en wat cpu geheugen graka psu etc etc .
en wat voor os er op staat .

Hallo

Controleer de betrokken p.c. eens op spyware.

P.s. :

Zo nu en dan een "punt" , "komma" of hoofdletter gebruiken zou de vraagstelling net dat ietsje duidelijker maken hoor ...

Peter

heb gectroleerd op spyware,dus dat is het ook niet.
het gaat om een
hp computer
2,93ghz
1024 mb werkgeheugen
er zit een nvidia geforce 7600 gt videokaart in

nog meer dingen wat je moet weten

mvg nickvz

waarom word er niet meer gereageert en hulp aangeboden wacht al sinds gisteren hiermee

Aan de specs kan het niet liggen.... Weet je zeker dat al je geheugen werkt? Heb je niet bij het insteken een foutje gemaakt, of is het geheugen wel het juiste? Wellicht kun je een memory test doen met een vrij verkrijgbaar progje, weet even niet welke...

Kijk op het moment dat je CPU op 100% staat ook even met ctrl-alt-del in de lijst met processen om te zien welk proces het meeste opslokt.

geheugen zit er goed in ander zou hij die niet herkennen en dat doet hij wel en als het niet het goede zou zijn dan start mijn pc niet verder op en zou hij hem niet herkennen

Probeer anders eens met zo min mogelijk software op te starten, het kan zijn dat er een programma niet lekker werkt op de achtergrond en daardoor de hele pc vertraagt.

Ga eens naar Start -> Uitvoeren -> msconfig -> enter -> tabblad opstarten

Op deze site kun je zien wat je sowieso kunt uitvinken. Zoek elk item in de lijst op en kijk of er in de tweede kolom een N, U, of X staat. In dat geval kun je m uitvinken, alleen de Y laten staan (virusscanner, firewall, etc).

Over het algemeen kun je 75% van de items die daar staan uitvinken, wat enorm veel opstarttijd én geheugen scheelt. In jouw geval zou ik alle items die niet cruciaal zijn, zoals een virusscanner, uitvinken en vervolgens de proef op de som gaan nemen. Dus opnieuw opstarten, tijdje werken, kijken of het goed gaat, dan weer een item aanvinken. Opnieuw opstarten, tijdje werken, weer eentje erbij.... Etc etc. Zo kom je er misschien achter welk programma de boel zo vertraagt.

Nog een paar mogelijkheden die tot dit vreemde gedrag kunnen leiden: werk je toevallig met 2 virusscanners tegelijk? Of gebruik je Norton Internet Security of de tegenhanger van McAfee??

Lees nergens dat de moederbord/chipdrivers ook zijn geïnstalleerd, zo ook alle updates, als hij daarmee bezig is, wordt het ook erg traag allemaal.

Ook in/bij apparaatbeheer, de DMA settings controlleren bij de IDE ATA/ATAPI controller zou uitkomst kunnen bieden, indien het een IDE schijf betreft.

En met welke programma's heb je gescanned op adware, spyware en virussen?

waarom word er niet meer gereageert en hulp aangeboden wacht al sinds gisteren hiermee
je hebt ook een helpdesk van HP .
en ja als er word gevraagd om wat voor pc en wat er in zit en wat voor os er op staat .
en je komt met de helft
hp computer
2,93ghz
1024 mb werkgeheugen
er zit een nvidia geforce 7600 gt videokaart in

nog meer dingen wat je moet weten .
uit zo een bericht kan niemand wat wijs worden .
tenminste ik niet

indien het een IDE schijf betreft.
En in aansluiting op Lange Pier's vraag: bij sommige systemen moet je met F6 een diskette met controllers voor Sata/Raid interfaces voor de harde schijven installeren tijdens de XP Setup. Kun je nakijken hoe dat zit bij jouw systeem?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan