• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plaatje Veranderen Door Celwijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seguino

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Ik wil graag in Excel iets hebben, waardoor er een foto weergegeven wordt bij een bep. waarde van de cel.
B.v.:
CEL A1=fiets
CEL A2=(foto van een fiets)

CEL A1=auto
CEL A2=(foto van een auto)

En nu het leuke extratje:
De foto's die in CEL A2 worden weergegeven, staan in een map op de pc (b.v. C:\fotos\fiets.jpg en C:\fotos\auto.jpg).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kunnen krijgen?

Code:
=HYPERLINK(TEKST.SAMENVOEGEN("c:\fotos\";A1;".jpg");"foto")

zoiets?

Het werkt niet helemaal. Hij kan het bestand niet vinden zegt hij. Nu geef je ook in een bepaalde cel een "programmeerregel" op. De bedoeling is dat ik bijvoorbeeld in vakje A1 iets intyp en vervolgens als je daar fiets intypt dat hij het plaatje fiets.jpg opent en als ik daar auto intyp dat hij het plaatje auto.jpg opent.

Het werkt niet helemaal. Hij kan het bestand niet vinden zegt hij. Nu geef je ook in een bepaalde cel een "programmeerregel" op. De bedoeling is dat ik bijvoorbeeld in vakje A1 iets intyp en vervolgens als je daar fiets intypt dat hij het plaatje fiets.jpg opent en als ik daar auto intyp dat hij het plaatje auto.jpg opent.

er moet inderdaad nog een \ bij (na fotos) maar het is idd niet meer dan een hyperlink.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan