Mini/maximize knop maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrspeed

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2007
Hallo,

Ik ben een programmatje aant schrijven.
Maar wil graag dat er geminimaliseerd en maximaliseerd kan worden. Iemand enig id hoe je deze kan maken?

VB6 of VB2005?

In VB6 kan je gebruik maken van
Code:
Me.WindowState
Je kan verschillende waarden toekennen of opvragen:
Code:
vbMinimized => minimaliseert het venster
vbMaximized => maximaliseert het venster
vbNormal => zet het venster terug in zijn 'normale' vorm (voor het maximaliseren of minimaliseren)

Je kan een venster maximaliseren met:
Code:
Me.WindowState = vbMaximized
Je minimaliseert met:
Code:
Me.WindowState = vbMinimized
Je zet het venster terug normaal met:
Code:
Me.WindowState = vbNormal

Als je wil testen of het venster gemaximaliseerd is doe je:
Code:
If Me.WindowState = vbMaximized Then ...
Als je in de IDE (VB omgeving) het woord WindowState intikt en je plaatst de cursor op dat woord en drukt daarna op F1 krijg je alle mogelijke informatie over het sleutelwoord.

Als je een ander venster uit je programma dan het eigen venster wil maximaliseren of dergelijke vervang je Me. door de naam van het venster in kwestie. vb:
Code:
frmOverzicht.WindowState = vbMaximized

Laatst bewerkt:
Bedankt ga het ff proberen.
Maar zijn dit knoppen, of zet hij als je deze code erin hebt staan altijd op max of min.
Of moet je de code onder een knop zetten?
Ik kijk ff, je hoord nog wel hoe en wat.

Ik heb trouwens vb6

Bedankt ga het ff proberen.
Maar zijn dit knoppen, of zet hij als je deze code erin hebt staan altijd op max of min.
Of moet je de code onder een knop zetten?
Ik kijk ff, je hoord nog wel hoe en wat.

Ik heb trouwens vb6

Helaas het lukt niet echt... zou je nog iets meer uitleg kunnen geven:o
Bijv. Of het onder een knop moet (en zoniet waar dan)
Bedankt alvast:rolleyes:

Je plaatst de betreffende code in het click event van de knoppen.
Je kan ook een afzonderlijke sub aanmaken in een bas-module bijvoorbeeld waaraan je twee parameters kan meegeven. De eerste parameter kan dan bijvoorbeeld naar het venster wijzen dat je wil max-min-herstellen, de tweede geeft de actie aan die moet gebeuren (max/min/herstel).
In bijlage een klein voorbeeld met twee forms die je zichzelf of mekaar kan laten minimaliseren, maximaliseren en herstellen. Het ene form gebruikt de rechtstreekse code in het click event. Het tweede form gebruikt een sub in een module om de acties te verwerken. Zo heb je van beide werkwijzen een voorbeeld.

Bijlagen

Je plaatst de betreffende code in het click event van de knoppen.
Je kan ook een afzonderlijke sub aanmaken in een bas-module bijvoorbeeld waaraan je twee parameters kan meegeven. De eerste parameter kan dan bijvoorbeeld naar het venster wijzen dat je wil max-min-herstellen, de tweede geeft de actie aan die moet gebeuren (max/min/herstel).
In bijlage een klein voorbeeld met twee forms die je zichzelf of mekaar kan laten minimaliseren, maximaliseren en herstellen. Het ene form gebruikt de rechtstreekse code in het click event. Het tweede form gebruikt een sub in een module om de acties te verwerken. Zo heb je van beide werkwijzen een voorbeeld.

Dank je, het lukt nu even niet, en moet nu eigenlijk ff verder met iets anders. Ga het vanmiddag/morgen weer proberen.

VB6 of VB2005?

In VB6 kan je gebruik maken van
Code:
Me.WindowState
Je kan verschillende waarden toekennen of opvragen:
Code:
vbMinimized => minimaliseert het venster
vbMaximized => maximaliseert het venster
vbNormal => zet het venster terug in zijn 'normale' vorm (voor het maximaliseren of minimaliseren)

Je kan een venster maximaliseren met:
Code:
Me.WindowState = vbMaximized
Je minimaliseert met:
Code:
Me.WindowState = vbMinimized
Je zet het venster terug normaal met:
Code:
Me.WindowState = vbNormal

Als je wil testen of het venster gemaximaliseerd is doe je:
Code:
If Me.WindowState = vbMaximized Then ...
Als je in de IDE (VB omgeving) het woord WindowState intikt en je plaatst de cursor op dat woord en drukt daarna op F1 krijg je alle mogelijke informatie over het sleutelwoord.

Als je een ander venster uit je programma dan het eigen venster wil maximaliseren of dergelijke vervang je Me. door de naam van het venster in kwestie. vb:
Code:
frmOverzicht.WindowState = vbMaximized

Ik heb hem getest en bij mij werkt het dus mischien moet je joun code ff posten.

fly3rbug

Dus als ik dit heb en ik klik "click" dan zou het venster moeten minimaliseren..

Private Sub UserForm_Click()
If activedocument.ActiveWindow _
.WindowState = wdWindowStateNormal Then _
activedocument.ActiveWindow.WindowState = wdWindowStateMinimize
End Sub

Of moet ik bij activedocument de documentsnaam invoeren... nee toch:confused:

Ik zie dat je met VBA bezig bent, niet met VB6... :confused:
VBA werkt compleet anders met zijn forms dan VB6.
Als je de eigenschap 'ActiveDocument.ActiveWindow.WindowState' opvraagt kijkt VBA naar het venster van Word, niet naar het userform.
Ik zal eens rondsnuffelen en zien of ik iets kan vinden, maar ik kan niets beloven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan