Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Me.WindowState
vbMinimized => minimaliseert het venster
vbMaximized => maximaliseert het venster
vbNormal => zet het venster terug in zijn 'normale' vorm (voor het maximaliseren of minimaliseren)
Me.WindowState = vbMaximized
Me.WindowState = vbMinimized
Me.WindowState = vbNormal
If Me.WindowState = vbMaximized Then ...
frmOverzicht.WindowState = vbMaximized
Bedankt ga het ff proberen.
Maar zijn dit knoppen, of zet hij als je deze code erin hebt staan altijd op max of min.
Of moet je de code onder een knop zetten?
Ik kijk ff, je hoord nog wel hoe en wat.
Ik heb trouwens vb6
Je plaatst de betreffende code in het click event van de knoppen.
Je kan ook een afzonderlijke sub aanmaken in een bas-module bijvoorbeeld waaraan je twee parameters kan meegeven. De eerste parameter kan dan bijvoorbeeld naar het venster wijzen dat je wil max-min-herstellen, de tweede geeft de actie aan die moet gebeuren (max/min/herstel).
In bijlage een klein voorbeeld met twee forms die je zichzelf of mekaar kan laten minimaliseren, maximaliseren en herstellen. Het ene form gebruikt de rechtstreekse code in het click event. Het tweede form gebruikt een sub in een module om de acties te verwerken. Zo heb je van beide werkwijzen een voorbeeld.
VB6 of VB2005?
In VB6 kan je gebruik maken van
Je kan verschillende waarden toekennen of opvragen:Code:Me.WindowState
Code:vbMinimized => minimaliseert het venster vbMaximized => maximaliseert het venster vbNormal => zet het venster terug in zijn 'normale' vorm (voor het maximaliseren of minimaliseren)
Je kan een venster maximaliseren met:
Je minimaliseert met:Code:Me.WindowState = vbMaximized
Je zet het venster terug normaal met:Code:Me.WindowState = vbMinimized
Code:Me.WindowState = vbNormal
Als je wil testen of het venster gemaximaliseerd is doe je:
Als je in de IDE (VB omgeving) het woord WindowState intikt en je plaatst de cursor op dat woord en drukt daarna op F1 krijg je alle mogelijke informatie over het sleutelwoord.Code:If Me.WindowState = vbMaximized Then ...
Als je een ander venster uit je programma dan het eigen venster wil maximaliseren of dergelijke vervang je Me. door de naam van het venster in kwestie. vb:
Code:frmOverzicht.WindowState = vbMaximized
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.