• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad kopieren naar ander werkblad zonder links

Status
Niet open voor verdere reacties.

oogstweg 2

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Als ik een tabblad kopieer naar een ander excel-bestand, dan kopieert hij verwijzingen naar andere tabbladen uit het oorspronkelijke excel-bestand mee. Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen?
Ik kan natuurlijk de cellen uit het tabblad kopieren naar een leeg tabblad in het nieuwe bestand, maar ik zoek een mooiere oplossing

Als ik een tabblad kopieer naar een ander excel-bestand, dan kopieert hij verwijzingen naar andere tabbladen uit het oorspronkelijke excel-bestand mee. Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen?
Ik kan natuurlijk de cellen uit het tabblad kopieren naar een leeg tabblad in het nieuwe bestand, maar ik zoek een mooiere oplossing

gebruik excel alternative (exnative), lekker en gemakkelijk en veel meer functies zoals die je opnoemt

Kopiëren en plakken speciaal - waardes. Al je formules worden dan wel waarden.

steven

Met plakken speciaal kom ik er niet. Ik heb per project een sheet met meerdere tabbladen, deze tabbladen halen informatie van andere tabbladen, bijvoorbeeld in cel A1 komt informatie uit tabblad W cel D5. Ik wil nu een tabblad vervangen door het tabblad van een ander project (project2) met dezelfde opbouw. Als ik dat doe, krijg ik in cel A1 te staan: =+[project2]W!D5
terwijl ik graag wil dat er komt te staan =+W!D5

ik weet niet waar je je informatie van blad W haalt, maar maak gewoon een kopie van project1 en verander blad W met de nieuwe gegevens.

steven

kopieren van een heel project is geen optie, want dan moet ik teveel handmatig aanpassen, met het risico op fouten. ik wil gewoon met één enkele opdracht een tabblad invoegen, met een celverwijzing naar een ander tabblad (W). Bij het kopieren van het tabblad uit een ander project, dat verder in hoofdlijnen op dezelfde wijze is opgebouwd, moet hij alleen de relatieve celverwijzing naar tabblad W meenemen, niet de verwijzing vanuit het andere project.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan