Waar staan Data Outlook Express in Vista?

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Wie kan me vertellen waar Outlook Express en Outlook-data staan in Vista ivm met backup gegevens!.

Volgens mij is Windows Mail in Vista de "opvolger" van Outlook Express.

Leesvoer.

KLOPT, maar de data staan niet in die directory, was in XP onder Documents and settings\gebruiker\localsettings\etc\etc maar hier vind ik ze vooralsnog niet

ben ik net aan het doen en jouw leesvoer ook aan het doornemen.

Misschien helemaal overbodig, maar laat je zoeken op Alle mappen en bestanden en de geavanceerde opties ook aangevinkt?
Sorry als ik voor jou hiermee een open deur intrap.

Misschien helemaal overbodig, maar laat je zoeken op Alle mappen en bestanden en de geavanceerde opties ook aangevinkt?
Sorry als ik voor jou hiermee een open deur intrap.

Hij vond wel alle dbx data maar die waren alleen van het oude outlook express en die staan op de aanhangende back-up HD, dus kennelijk een andere extensie in windows mail. De contactpersonen staan ook niet meer vermeld voor zover ik tot nu toe kon nagaan in outlook express aka windows mail, ook weer iets van moeilijker als het makkelijk kan. Zoals zoveel oude wijn in nieuwe vistazakken zit alleen de zakken van Vista zitten niet lekker als mij eigen oude xpbroekzakken voorlopig

Psst...niet verder vertellen, maar ik wacht zeker een jaar, voor ik er over ga denken om Vista te installeren.
Misschien zijn alle bugs en comptabiliteitsproblemen tegen die tijd opgelost. :)

En dan installeer ik Vista SP2, zoals ik ook XP SP2 heb geinstalleerd...:cool:

Edit: on-topic, in Vista begint het pad met C:\User\xxx \enz, enz, Kun je daar niet kijken?

Laatst bewerkt:
In OE zit in Extra, Opties, Onderhoud, een knop Archiefmap. Als je daar op klikt komt er een venster met het pad naar de opgeslagen OE-bestanden. Kun je iets dergelijks niet in Windows Mail vinden?

In OE zit in Extra, Opties, Onderhoud, een knop Archiefmap. Als je daar op klikt komt er een venster met het pad naar de opgeslagen OE-bestanden. Kun je iets dergelijks niet in Windows Mail vinden?

Jammer Boeing dat je niet ff Vista doet, als steunpilaar op Helpmij.
Ik weet het volgende. Ik heb met Genie Backup Manager Pro de gegevens opgeslagen. Na een nieuwe install van Vista wil ik de gegevens terugzetten en dan denk je alles staat gewoon weer op zijn plek maar in het geheel niet, er gebert dus niets, maar toch restored GBM. Ik denk nu het path gevonden te hebben.

C:\user\elbertkok\AppData\Local\microsoft\Windowsmail\localfolders !!

Ik moet het nog uitzoeken maar ik hoop dat GBM daarnaar toe restored maar de oude data niet overschrijft waardoor er in Outlook ((express) (nog)) niets te zien is. Je hebt gelijk, exact het zelfde met Vista als destijds met XP en vooral ME, een install gaat gepaard met veel onbegrepen missers en blauwe schermen door de nog aanwezige incompatibiliteit van veel hard en software, je denkt dan zelf iets niet goed te doen maar later blijkt het gewoon (nog) aan Vista te liggen. Als je alles in zijn standaard beloop laat gaan is er niets aan de hand maar als je gaat zitten pielen ben je heel vlug de klos.

Hoi !

Tja: wat een problemen weer !

Waarom niet gewoon deze: http://www.computertotaal.nl/web/show/id=815059/contentid=67300 gebruikt ?

Werkt als een speer, zeker met een Easy Transfer Kabel.

Hoef je niets uit te zoeken, alles komt op de goeie plek.

Greetz,

Harry.

Harry, jij vergeet en passent dat een gewone jongen dit ook allemaal moet kunnen en die hebben doodeenvoudigweg die info helemaal niet. Want die is echt niet makkelijk verkrijgbaar. Van zo'n kabel heeft 90% nog nooit gehoord en 99,999% heeft er in ieder geval geeneen.! Ik dacht ook dat dat de oplossing was, maar ben wel mooi te laat, leuk als alles nog intact is maar ik weet het niet te handelen met mijn opgeslagen gegevens via GBM. Je kan toch niet alles een paar keer gaan opslaan? Van een doorgewinterd proggie als GBM mag je toch verwachten dat je gegevens veilig te restoren zijn? En dat zal ook wel alleen weet ik ff nog niet hoe want ik zie niks veranderen in Outlook na een restore. Weet jij het?? Ik denk dat de oude gegevens niet worden overschreven en dat die eerst verwijderd moeten worden. Ik heb gelukkig wel altijd een kersverse Image die dan overigens niet terug te zetten valt wegens corrupte archieven ( althans tot op heden met Acronis) maar ik kan er wel inkomen via een explorer structuur, dus daar kan ik altijd data vandaan halen maar weet niet hoe met dat transfer proggie. En velen met mij. Misschien jij wel, alhoewel het met importeren ook gewoon een makkie moet zijn zoals dat was met XP maar vooralsnog ben ik er nog niet zeker van. Ben met een nieuwe install bezig van Vista (met een nieuwe Videokaart (!) die nieuwe 1650 is gewoon niet compatible met vvista en gaf meer baluwe schermen in een week dan met XP in twee jaar. Plus allerlei andere vage onoplosbare sorus, (dit ter jouwe info off topic)).

Hallo !

Tja, je hebt die kabel niet echt nodig (hoewel ik 'm handig vind, was € 10,= in de uitverkoop bij Correct Computers); het kan ook via een netwerkverbinding !

Zie de link, zo moeilijk is dat toch niet ?

Het progje waar jij mee werkt ken ik tot m'n spijt niet, dus kan ik er weinig zinnigs over zeggen.

Het probleem is misschien dat in Vista veel zaken een andere benaming hebben dan in XP: kan dat programma daarmee overweg ( bijv. Outlook Express - Windows Live Mail).

Ik heb het bij diverse Vista-installatie's altijd gedaan zoals in mijn link wordt uitgelegd, en dat heeft tot nu toe geen problemen opgeleverd.

Sterkte ermee !! en plezier met je nieuwe videokaart + Vista-installatie.

Greetz,

Harry.

Maar mijn bestanden staan op een aangehangen HD. Het lijkt mogelijk vandaaruit te transferen alleen lukt het niet, of is het niet mogelijk vanaf die HD naar de computer HD??

Maar mijn bestanden staan op een aangehangen HD. Het lijkt mogelijk vandaaruit te transferen alleen lukt het niet, of is het niet mogelijk vanaf die HD naar de computer HD??

Alhoewel ik kan nu transferen alleen niet de outlook en outlook expresgegevens, dat is het probleem.

Hoi !

Heb je wel een OFFICE-programma geinstalleerd dan, anders gaat het niet lukken !

Maar je kunt toch gewoon die mappen met die bestanden kopieeren en plakken, en later in Outlook invoeren, als je dat geinstalleerd hebt ?

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Heb je wel een OFFICE-programma geinstalleerd dan, anders gaat het niet lukken !

Maar je kunt toch gewoon die mappen met die bestanden kopieeren en plakken, en later in Outlook invoeren, als je dat geinstalleerd hebt ?

Greetz,

Harry.

Ik heb een image op een aparte HD daar staan gewoon alle data ook van outlook en express. Maar als ik dat transferpoggie uitvoer zie ik nergens een mogelijkheid om specifiek DIE data naar de goeie plek te krijgen. Ennuhhhhh ik weet nog steeds niet helemaal zeker waar die data staan anders is het sowieso een makkie.

Harry En Andere Wizzkidzz

Heb ik zoveel backup mogelijkheden benut, dus data in meer voud op mijn computer. Maar vooralsnog heb ik er helemaal niets aan.
Het enige positieve gevoel is nog dat ik ze in ieder geval niet kwijt ben.

Echter met Genie backup pro manager lukt het niet, vanuit een Acronis image lukt het niet. Het lukt me gewoon niet mijn gegevens te restoren in Outlook en Outlook Express en dat is een ramp. Ook met het transfer programma van Vista zelf gaat het niet voor zover ik kan beoordelen. Ben ik dan de enige weer die iets niet kan????

Nog één poging. Wie weet EXACT de data plekken van Outlook en Outlook express. Toon me het path daar naartoe en ik ben een gelukkig mens, dan kan ik gewoon slepen en kopiëren. Maar die data heb ik weer snel nodig.

Uiteraard in VISTA dus. In XP was het makkelijk en probleemloos, als je wist hoe het moest.

Hoi !

Sorry, hoor: Outlook is een onderdeel van Office, en niet van XP/Vista !

In Vista bestaat Outlook Express ook niet meer, zoals je al is verteld dacht ik !.

Dus een pad daar naar toe kan NIEMAND je geven !

Waar de Winmail files (ik dacht .dat bestanden) exact worden opgeslagen moet ik even uitzoeken, omdat ik zelf gen Winmail gebruik maar Mozilla/Gmail programma's.

Je hoort vanmiddag het resultaat, het is nu bedtijd.

Welterusten.

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan