Waar staan Data Outlook Express in Vista?

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Sorry, hoor: Outlook is een onderdeel van Office, en niet van XP/Vista !

In Vista bestaat Outlook Express ook niet meer, zoals je al is verteld dacht ik !.

Dus een pad daar naar toe kan NIEMAND je geven !

Waar de Winmail files (ik dacht .dat bestanden) exact worden opgeslagen moet ik even uitzoeken, omdat ik zelf gen Winmail gebruik maar Mozilla/Gmail programma's.

Je hoort vanmiddag het resultaat, het is nu bedtijd.

Welterusten.

Harry.

Ik kan niet slapen van al die ellende. Wel of geen pad. Die gegevens moeten toch ergens staan?? (van Outlook dus, net zoals dat het geval was in XP?)

Heel simpel. Twee programma's waarmee ik back-up True Image en Genie back-up Manager. En daar kan je helemaal niks verkeerds meedoen. Een Image kun je maar op een paar duidelijke manieren restoren. Met True Image nog nooit gelukt een hele Image terug te zetten wegens corrupte archieven!! (men zij gewaarschuwd) maar ik had toch mijn gegevens zodat je deels toch kon restoren. Met Genie back-up manager hoef je alleen maar aan te klikken wat je wilt back-uppen en weer aan te klikken wat je wilt restoren en wel of niet overschrijven. Dat gaat met alles goed alleen niet met Outlook Express en Outlook. Wat moet ik dan in hemelsnaam doen om die gegevens veilig te stellen?? Maar het eenvoudigste is natuurlijk:: WAAR STAAN DIE DATA??, dan is het een kwestie van slepen en plakken. Dat ik het niet weet ok, maar het zal toch niet zo zijn dat niemand het hier weet hoop ik????

Wat True image betreft, vreemd dat ik daar nooit wat over lees. Vanaf versie 8, altijd corrupte archieven bij een totale restore. Terwijl het toch een gevestigde orde is naast Ghost. Wat kan er nou miszijn op mijn computer. Het zijn wel restores na een nieuwe installatie van Vista. Is dat de bottleneck?? ( kan me niet voorstellen trouwens gezien de aard van het programma)

Voor Test Pc Van Harry

http://www.genie-soft.com/products/gbm/features.html

Downloaden zo gebeurd, als je ff tijd hebt. Ben ik benieuwd of jij wel kan backuppen en restoren??? uiteraard niet dezelfde setting (bij mij na nieuwe vista install een restore, maar goed dat moet ook werken) Hopelijk heb je even tijd en zin.

Hoi !

Ik ga straks voor je aan de slag.

Je hoort het nog.

Greetz,

Harry.

Hallo !

Wat ik tot nu toe heb gedaan:

Eerst een account in Winmail aan gemaakt, toen een paar mails daar naar toe gestuurd.

Image van de complete Vista-schijf gemaakt met Acronis True Image 10 naar een andere, geformatteerde HDD.

De image gecontroleerd op; "integrety" met de functie daarvoor in True Image.(NOOIT vergeten !)

PC opgestart vanaf de gemaakte TrueImage CD en de image teruggezet.

Alles werkt perfect, de mails staan gewoon in Winmail !

Ik begrijp nog steeds niet hoe en waarom je Outlook (Express) bestanden terug wilt zetten in Vista !
Outlook(express) maakt daar immers geen deel van uit ! Die staan dus ook nergens !

Als je Outlo0k-epress-bestanden wilt integreren in Vista, gebruik dan gewoon Easy Transfer, via netwerk, CD of stick !

Al vele malen door mij gedaan zonder problemen.

Ik zal straks nog je back-up progje uitproberen, maar inmiddels staat de familie voor de deur om te kijken of opa nog leeft.

Je hoort het nog, en succes.

Harry.

Nog even snel ter aanvulling:

Een image zet je terug, alles komt te staan zoals het stond toen je de image maakte !

Daar kun je niet even wat aan veranderen voordat het terug is gezet !

Dus 'n image van Outlook(express), kun je nooit terugzetten in WinMail !
Van Outlook kun je wel een image maken/terugzetten.

Ook back-ups van Outlook-Express naar WinMail gaan niet werken.

Greetz,

Harry.

Nog even snel ter aanvulling:

Een image zet je terug, alles komt te staan zoals het stond toen je de image maakte !

Daar kun je niet even wat aan veranderen voordat het terug is gezet !

Dus 'n image van Outlook(express), kun je nooit terugzetten in WinMail !
Van Outlook kun je wel een image maken/terugzetten.

Ook back-ups van Outlook-Express naar WinMail gaan niet werken.

Greetz,

Harry.

Het zijn back-ups vanuit de vorige Vista!! Dus dat moet wel kunnen en in True image kun je ook alleen files of directories terugzetten. Met overschrijving van de bestaande, alleen zie je dat dan toch naast de bestaande files wordt gerestored. Als je de oude verwijderd dan doet outlook het weer niet en komt dan met allerlei vage popup foutmeldingen die volslagen onbegrijpelijk overkomen. Waar je dus niets mee kunt. Overigens is het me wel gelukt vanuit een XPback-up de mails terug te krijgen maar dan moet je wel elke keer een foutmelding wegklikken waar ik van over mijn nek ga. Je kan alles terugzetten als het maar de juiste extensie heeft. In Outlook is dat .pst alleen geeft Vista dan een foutmelding ook als is het een bestand vanuit een vorige Vista. En dan nog als een prog in Vista back-upt dan hoort dat toch gewoon weer te worden teruggezet, zonder haperen en foutmeldingen?? Aan mijn computer kan het niet liggen die is zo kaal als ik weet niet wat vanwege steeds maar weer opnieuw proberen met een andere Vista (voor outlook en outlook express) installatie. Moet ook elke keer Office herinstalleren en verwijderen om weer met nieuwe moed te proberen. Als je de juiste .pst bestanden naar de juiste plek sleept hoort Outlook het te doen alleen bij mij niet in ieder geval. Word wel radeloos en overweeg maar naar XP terug te gaan, dit is echt niks met ook nog al die pop-ups als je gewoon een proggie opent voordat je verder kunt, daar moet maar vlug een tweak voor komen, volslagen doorgeslagen die mensen van Vista.

Ik begrijp nog steeds niet hoe en waarom je Outlook (Express) bestanden terug wilt zetten in Vista !
Outlook(express) maakt daar immers geen deel van uit ! Die staan dus ook nergens !

Als je Outlook-epress-bestanden wilt integreren in Vista, gebruik dan gewoon Easy Transfer, via netwerk, CD of stick !

Ik heb het ook over Windows mail ( sorry voor het gebruik van OE-naam) en over Outlook in Vista. Het zijn back-ups vanuit Vista!!

Heb je ook geprobeerd alleen de data van Outlook en Mail vanuit True Image terug te zetten?? De hele Image lukt niet wegens corrupte archives.

Hoi !

Zojuist geprobeerd (de Oulook 2007 bestanden gexporteerd, en weer teruggezet) geen probleem.

De geexporteerde bestanden in Outlook 2007 geimporteerd op een andere PC : geen probleem !!!

De geexporteerde bestanden met dit progje: http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=4d951911-3e7e-4ae6-b059-a2e79ed87041
omgezet en geimporteerd in Office 2003 op de PC van mijn vrouw: geen probleem !

@egkok: je maakt het jezelf veel te moeilijk !

Gebruik gewoon de geeigende wegen, maak een image, controleer die eerst (!!!), exporteer je adresboek en outlookbestanden volgens de regels van de leverancier: in dit geval Microsoft.

Daar hoef je toch geen image/back-up van te maken met progjes van derden ?

Sterkte !

Harry.

Ter aanvulling: ik gebruik dus TrueImage voor een komplete image van m'n HDD's, niet voor losse bestanden/progjes.

Waarom zou ik ?

Greetz,

Harry.

Ter aanvulling: ik gebruik dus TrueImage voor een komplete image van m'n HDD's, niet voor losse bestanden/progjes.

Waarom zou ik ?

Greetz,

Harry.

Ik ook maar als de terugzetting niet lukt wegens corrupted archives (tot nu toe altijd!!) dan kun je ook nog aparte files en dirs terugzetten en dat zou juist nu zo makkelijk zijn. Maar alles gaat alleen niet naar Outlook. Laat Wondows mail maar zitten want alles van belang zit bij mij in Outlook opgeslagen (mails met wachtwoorden en dergelijke) Kan toch echt niet allemaal aan mij liggen, ik ben echt bedreven zat alleen nog geen expert. Echt nog nooit gelukt een complete image terug te zetten alleen ooit met versie 7. waarvan acte!

Hoi !

Ik wil niet zeuren, maar controleer je de image wel, zoals ik al twee keer heb aangegeven ?

Staat ook in de manual van TrueImage.

Zeker noodzakelijk als je de image op een externe HDD zet, i.v.m. mogelijke USB-verbindingsproblemen !

Heb je direct na het maken niet gecontroleerd, dan heeft het eigenlijk geen zin, want je hebt nog geen zekerheid.

Greetz,

Harry.

Das geen zeuren, maar ik zie in versie 10 geen controle voor en na de daad als handmatige knop, is een beetje onduidelijk. Het checken van een image duurt een eeuw. Wat en waar kruis jij aan?? Zou toch wel toevallig zijn dat elke keer de boel niet goed gaat als ik niet heb gecheckt zoals bij mij al lange tijd aan de gang is. Heb trouwens de laatste image gecheckt en die is helemaal ok. Als ik hem dan terug wil zetten dan is het archief corrupt tja dan verlies je natuurlijk elk vertrouwen. In GBM check het wel automatisch en dat gaat lekker snel, maar goed terugzetten homaar.

Hoi !

Hier: http://www.newegg.com/Product/Produ...ortField=0&SummaryType=ALL&Pagesize=10&Page=2
gebruikerservaringen van mensen met True Image.

Ik heb hier en uitgebreide Nederlandse handleiding, ik zoek nog even hoe die je toe te sturen.

Probeer die vannacht te uploaden, dan heb je 'm morgen.

Op een of andere manier heb je dus corrute bestanden, begrijp ik nu: tja, daar heb je dus niets meer aan.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Hier: http://www.newegg.com/Product/Produ...ortField=0&SummaryType=ALL&Pagesize=10&Page=2
gebruikerservaringen van mensen met True Image.

Ik heb hier en uitgebreide Nederlandse handleiding, ik zoek nog even hoe die je toe te sturen.

Probeer die vannacht te uploaden, dan heb je 'm morgen.

Op een of andere manier heb je dus corrute bestanden, begrijp ik nu: tja, daar heb je dus niets meer aan.

Greetz,

Hoeft niet die heb ikzelf, ben nu aan het validaten van de laatst opgeslagen back-up maar dat duurt uren, toch iets mis mee, voor 30 gig overigens. Dat zijn tijden waar ik niet mee kan werken. En dan nog restoren...Ik ga even terug naar XP kan ik meteen die videokaart checken of die het ook niet doet onder XP dan weet ik zeker of hij kapot is, of niet compatible met Vista en dan probeer ik daar die outlook terug te krijgen. Kan niet waar zijn dat al mijn outlook backups niet terug te zetten zijn. Heb er wel een stuk of vijf!! Op geen van allen reageert Outlook. De tests in de huidige Vista.>>> back-up en restore gaan prima. Maar daar heb ik niks aan. Juist de gegevens nodig als Vista er opnieuw opmoet.

Harry.

Harry

Harry, ik denk dat je beter je energie ergens anders voor kunt gebruiken. Er moet gewoon iets niet sporen in mijn Vista install. Dat niet een programma normaal werkt terwijl de interfaces idiotproof zijn klopt natuurlijk niet. Dus het heeft geen zin dingetjes te proberen, zo'n prog doet gewoon zijn werk als je op de goeie knoppies klikt. En in mijn geval dus niet. De vorige Vista gaf geen probleem, althans wat terugzetten van de outlook data betreft. Ik probeer in een laatste poging de Image terug te zetten. Eerst de backup gevalideerd, duurde drie uur, nu issie bezig met terug zetten. Aanvankelijke tijdsduur 2 dagen en 4 uur alsbewijs dat er iets niet klopt. ( of is dit normaal??). Nu uiteindelijk 14 uur te gaan, na bijstelling van de tijdsbeoordeling van True Image. En dan uiteindelijk zie ik dan vanmiddag vermoedelijk de mededeling dat er is gestopt wegens corrupt archives. Wat er kapot kan zijn >> weenie. Vista geeft weleen te lage score voor het geheugen als ik er driemaal 512 in heb zitten, geeft dan 2.1 aan als ik een plak weghaal ( geen kingston de twee anderen wel) dan wordt het meteen 4,6, dus met minder geheugen. Mogelijk zit daar het probleem dat vrijwel elke cruciale handeling tot mislukking is gedoemd.Kan in ieder geval niet aan mij liggen en anders had jij het probleem zeker al geklaard. Het is echt niet de verkeerde knopjes aanklikken. Als de Image niet lukt ga ik terug naar XP om ff bij te komen.Vista heeft standaard wel heel veel ergerniswekkende dingetjes.Met name op gebied van de veiligheid ervaar ik complete absurditeiten. Dat kun je dan deels weer uitzetten maar dan moet je om de haverklap weer allerlei activeX dingetjes downloaden. Merkwaardig dat je daar niemand over hoort want het is bijna lachwekkend zoals je op je eigen computer wordt gekielhaaldmet al die maatregels.Hopelijk komt er vlug een tweak voor die onzin. Trouwens er zijn zoveel veranderingen die geen verbetering zijn maar alleen anders om het nieuw te laten lijken. Ik vind het een onoverzichtelijk zooitje geworden, waar je behoorlijk aan moet wennen, maar ja uiteindelijk willen we toch allemaal Vista. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Ik zag opeens een error voorbijflitsen tijdens een zoveelste poging toch nog te proberen de boel terug te zetten. Bleek de USB poort waar die tweede HD aanhangt een error te geven. Lang niet alle USB poorten zijn betrouwbaar en dat zie je er niet aan af. Daarna loopt de restore image goed. 3 uur over 30gig is normaal dacht ik. Geen foutmeldingen meer. Daarom kon ik natuurlijk ook dit outlook data niet normaal terugzetten.Hoe je toch langzaam maar zeker in een gekkenhuis terecht kan komen.

In een andere poging Vista er maar weer eens op te zetten leverde een ander erger probleem op vooralsnog. Hij blijft herstarten. Dus na de eerste herstart tijdens de install begint de install weer doodleuk opnieuw. Heb natuurlijk wel zitten klieren maar er kan wat dat betreft toch niet veel fout gaan. DVD als opstart in BIOS en ook met F8 naar de opstart DVD drive, alles gaat telkens in een loop. Wel off topic maar misschien weet je van dit probleem af? Het aantal opstarts zal toch niet zijn geprogrammeerd???

PFFFFFFFF, eindelijk is het lek boven. Al die niet op te lossen problematiek en merkwaardigheden waar jullie geen last van hadden bleken terug te voeren op hardware sorus. Zoals Harry al meerdere malen suggereerde. Dus niks van dit is fout en dat doe je mogelijk verkeerd. Ik heb een nieuwe configuratie samen gesteld en inelkaar gezet en alle rariteiten en onmogelijkheden en vreemde popupwindows zijn gewoon verdwenen. Alles loopt als een trein. De oude computer was toch betrekkelijk nieuw en aardig viriel met allemaal Vista prestatie index getallen van omtrent 4,5 en in XP liep ie als een trein. Heb nooit kunnen vermoeden dat hardware (en ik weet nog niet eens wat er aan de hand is) zulke merkwaardige verschijnselen teweeg kon brengen. Maar kennelijk wel. Wat een opluchting zeg. In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken en sorry voor de veroorzaakte ergernis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan