DVD beelden haperen bij het afspelen in een standalone dvd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

EIBBUS

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Ik heb al veel gezocht en geprobeerd
Er is een probleem en ik weet niet waar. Als ik een AVI file omzet naar DVD gebruik makend van NERO of convertxtoDVD of the filmmachine, dan is er altijd een probleem.
Op de PC werkt alles. Alle nodige codexen staan op de PC geïnstalleerd. De PC en DVD speler zijn regio vrij.
Op de DVD speler begint de film meestal goed , je kan doorspoelen tot een willekeurig moment, dan begint hij te haperen.De beelden zijn dan meestal met horten en stoten.
Copier ik een gehuurde dvd met DVD schrink of Nero dan werkt alles goed.
Ik heb een conversie probleem en ik weet niet waar ik ergens moet gaan zoeken.:thumb:

Kan iemand mij helpen.

Plak je toevallig stickers op het schijfje zelf.

Ik heb dat ook een tijd gedaan, maar dan haperden ze ook wel eens. Sinds ik geen stickers meer plak heb ik geen last meer.

Je kan ook eens proberen op een andere snelheid te branden, of op een ander mekr schijfje.

Ik denk niet dat dat allemaal veel zal helpen, want TS zegt dat het met het copieren van DVD's geen problemen oplevert. En ik neem aan dat hij dan op dezelfde snelheid brandt op dezelfde blanco dvd's...

je moet het branden met de laagste snelheid en je moet ook alle programma's sluiten
dus ook de virusscan

Plak je toevallig stickers op het schijfje zelf.

Ik heb dat ook een tijd gedaan, maar dan haperden ze ook wel eens. Sinds ik geen stickers meer plak heb ik geen last meer.

Je kan ook eens proberen op een andere snelheid te branden, of op een ander mekr schijfje.

Ik plak geen stickers, ik heb al Fuyifilm , philips , sony, exel , ednet TDK en maxell gebruikt en allemaal dezelfde problemen.
De meeste zijn 4x DVD snelheid en sommige max 2x dvd snelheid geschreven.
Dus ik zal nu eens 1x dvd snelheid proberen op hoop van zegen zou ik dan zeggen.

Alsvast dank voor de reactie.

Welke versie van Nero gebruik je? en eventueel anders dan Nero 7, welke mpeg2 codec?

Welke versie van Nero gebruik je? en eventueel anders dan Nero 7, welke mpeg2 codec?

Ik gebruik NERO 7 PRO en stincky's mpeg 2 codec .
Deze laatste heb ik nogmaals geïnstalleerd .

Vandaag het ik het nog eens geprobeerd met clonedvd 2 en een gewone DVD proberen te copieren, maar dit gaf ook geen goed resultaat.

Ongeacht wat ik probeer, het wordt er niet beter op.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik NERO 7 PRO en stincky's mpeg 2 codec .
Deze laatste heb ik nogmaals geïnstalleerd .

Vandaag het ik het nog eens geprobeerd met clonedvd 2 en een gewone DVD proberen te copieren, maar dit gaf ook geen goed resultaat.

Ongeacht wat ik probeer, het wordt er niet beter op.

Wel eindelijk heb ik zelf de oplossing gevonden

DVD Flick heeft het gedaan
Hij spilts de audio file en de video files op en voegt ze nadien terug samen naar DVD formaat.

Graag had ik het ook gedaan via TMPGEnc DVD Author , maar ik vindt niet de juiste oplossing hiervoor omdat hij altijd een watermerk opzet zolang je de licentie niet hebt.
Of bestaat een mogelijkheid dat je bij dvd flick de beeld grootte kan aanpassen. bv naar 4:3 of 16:9

In Nero 7 zit al een mpeg2 codec, dan heb je die andere niet nodig, dat zou kunnen conflicteren.

Overigens ken ik dat progje niet, en kan er ook weinig over zeggen.

In Nero 7 zit al een mpeg2 codec, dan heb je die andere niet nodig, dat zou kunnen conflicteren.

Ik heb het nogmaals geprobeer. DVD die hapert in mijn LENCO MES208 harpert niet in een DVD speler die DIVX kan afspelen.
LENCO MES208 is een dvd speler die standaard dvd kan afspelen maar niet divx.
Is er nu een probleem van de juiste codexen op de PC om het wegschrijven naar dvd.
Of is er een probleem van snelheid. Snelheid waarmee geschreven is is max 4 of 2x de dvd snelheid.

Kent iemand de codexen die de dvd speler MES 208 gebruikt of is er hiervan een firmware update beschikbaar?

PC = cybermax MD42519
DVD RW = Slimdrive SSM-85155
AMP processor maar welk moederbord er inzit weet ik niet .

Mijn probleem blijft bestaan. Dus de DVD speelt gedeeltelijk goed en dan weer haperen enz...

Gebruik dvd RW van philips.
DVD intifier zegt dat deze van philips zijn en via info heb ik informatie gevonden dat ze op de meeste dvd zonder problemen spelen.

Wat ik nog kan verzinnen is dat je DVD writer in pio modus werkt, te zien bij controller waar hij aanhangt in apparaatbeheer bij de IDE ATA/ATAPI controller.

Zonder te kijken kun je er ook deze regfix voor gebruiken, maar na een reboot nog wel even in apparaatbeheer kijken.

Hoe werkt de quote,
de te quoten zin [ "/quote]:) zonder"

Wat ik nog kan verzinnen is dat je DVD writer in pio modus werkt, te zien bij controller waar hij aanhangt in apparaatbeheer bij de IDE ATA/ATAPI controller.

Zonder te kijken kun je er ook deze regfix voor gebruiken, maar na een reboot nog wel even in apparaatbeheer kijken.

Hoe werkt de quote,
de te quoten zin [ "/quote]:) zonder"

In mijn primaire IDE kanaal staat Overdrachts mode DMA indien niet beschikbaar
Huidig overdrachtsmode PIO mode

In mijn secundaire IDE kanaal staat Overdrachts mode DMA indien niet beschikbaar
huidige overdrachtsmode Ultra DMA mode 2:confused:

Hoe werkt de quote,

In mijn primaire IDE kanaal staat Overdrachts mode DMA indien niet beschikbaar
Huidig overdrachtsmode PIO mode

In mijn secundaire IDE kanaal staat Overdrachts mode DMA indien niet beschikbaar
huidige overdrachtsmode Ultra DMA mode 2:confused:
Ik heb mijn schrijver aan de een sony-DVDRW gekoppeld ( dit aan een tv verbonden is) en een dvd film in mijn schrijver gestoken en met mijn dvd rw die in de sony zat gecopierd.
Dit liep perfect. Daarna kon ik de dvd op mijn standalone dvd speler afspelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan