ntoskrnl.exe gewist! Wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark17

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo allemaal,

M'n pc die viel vandaag ineens uit en vervolgens wilde ik 'm herstellen maar dan worden dus alle bestanden gewist en blijkbaar ook het volgende:

<windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe

Nu startte ik 'm op en geeft hij deze foutmelding aan. Wat moet ik nu doen want ik kan helemaal niet meer in Windows XP komen. Ook in beveiligde modus wil niet meer werken. Kan iemand me helpen?

Groetjes,

Mark

Probeer eerst aan een XP SP2 cd te komen, als je niet in veilige modus op kunt starten, wordt het moeilijk.

Of de schijf in een andere PC erbij hangen, indien mogelijk, en daar de diverse handelingen verrichten.

Ben ik weer. Ik heb de cdrom van Windows XP Home Edition. Wat nu?

CD rom als eerste zetten in de bios, ermee opstarten, en eerst doorgaan tot repair, en dan voor en chkdsk /r kiezen, en kijken of dat werkt, zo niet, weer ermee opstarten maar nu tot installeren gaan en voor een repair of herstelinstallatie kiezen, en dat wil alleen als je op die pc een versie hebt die gelijk is aan de versie op de cd.

Werk dat allemaal niet, dan een schone installatie uitvoeren met je eigen key.

Hoe doe ik dat dan weer? Ik kan je niet echt volgen en het werkt ook niet. Schone installatie op je key?

Wat begrijp je niet??

Weet je niet hoe je moet opstarten vanaf je Windows CD?

Jawel. ik loop vast bij het kiezen van je systeemnummer ofzo? :S Daarna lukt het niet, dus ik drukte help en vervolgens start er een hele lijst op met verschillende woorden. Wat moet ik doen? :o :(

Dat is wel de bedoeling, maar waarom haal je er geen hulp bij van iemand die meer met dat bijltje heeft gehakt?

Naja..in ieder geval erg bedankt! Ik ga de handleiding vanavond volgen. Ik laat het nog wel weten als het gelukt is. :thumb:

Nou..het volgende probleem dient zich alweer aan. Als eerste is dat menu waar ik die partities kan kiezen al helemaal niet te zien en hij geeft ook aan dat een eerdere versie van deze XP Home Edition niet op de pc te vinden is. Verder kan ik niet komen want de setup word dan afgesloten..

Wat een gedoe! Heeft iemand nog een idee of kan ik m'n pc definitief bij het grof vuil zetten? :(

----------------------

Het is een upgrade cdrom en dus blijkbaar niet de originele. Ben ik lekker mee zeg...

Laatst bewerkt:
Hoi !

Hang de HDD in een andere PC als slave, HijackThis log maken en posten: zie mijn eerste post !

Zoals ik al meldde: dit is een naar probleem !

Of: vraag iemand met meer ervaring even om hulp.

Succes,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan