Kan dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Comp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Comp

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Hallo,

Ik wil boven een pc met internet via het lichtnet. Op het modem zitten 2 aansluitingen (line 1, line 2). Kan ik deze adapter aansluiten op het stopcontact en "Line 2" van het modem, en de andere boven in het stopcontact en in de pc. Of kan ik dit niet zomaar op line 2 aansluiten en heb ik een router nodig?

Alvast bedankt,

Comp

Als beide aansluitingen op het modem UTP zijn kan het ongetwijfeld. :) Waarschijnlijk kun je dan ook een netwerk gebruiken tussen de computers.

Anders moet je opzoeken of het voor dit modem kan. Zo niet, dan heb je een extra Switch nodig.

Vr.Gr. Egel.

Als beide aansluitingen op het modem UTP zijn kan het ongetwijfeld. :) Waarschijnlijk kun je dan ook een netwerk gebruiken tussen de computers.

Anders moet je opzoeken of het voor dit modem kan. Zo niet, dan heb je een extra Switch nodig.

Vr.Gr. Egel.

Er zit maar 1 UTP aansluiting op :(
Dus als ik het goed begrijp moet ik een switch aansluiten op die ene UTP aansluiting van het modem, en op die switch kan ik weer de pc (van beneden) aansluiten, en dan ook die adapter voor het internet via het lichtnet voor boven.

Dus als ik het goed begrijp moet ik een switch aansluiten op die ene UTP aansluiting van het modem, en op die switch kan ik weer de pc (van beneden) aansluiten, en dan ook die adapter voor het internet via het lichtnet voor boven.

Kan iemand mij hiermee helpen??

Wat is de andere aansluiting dan? Je had het over line1 en line2. Als de andere usb is kan daar misschien de computer van beneden op maar dat ligt aan het modem, welk merk en type is het?

Als je nu de computer van beneden op de utp hebt kan je daar idd een switch tussen zetten, die verbindt beide computers dan met elkaar en het internet. :)

Vr.Gr. Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan