Documents and settings in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik ben het dus compleet met TS eens.

De uitleg die hier (op redelijk denigrerend niveau ondertussen (jammer)) wordt gegeven klopt gewoon niet.

Het is ONMOGELIJK om in de map documents & settings te komen.

Ik ben een redelijk ervaren gebruiker van diverse besturingssystemen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Het is een beetje een chaos geworden in Vista, maar dat zal ongetwijfeld ok aan de nieuwigheid liggen.

Het hele principe van rechten, en rechten overdragen ken ik wel, maar dat werkt dus NIET.

Wie is TS???

Topic Starter

Access Denied to Folders
Added 2/7/07

If you are getting Access Denied errors when trying to open folders like Documents and Settings, Application Data, Local settings:

Right click on the Folder
Select Properties
Click on the Security tab
Click on the Advanced button
Click on the Owner tab
Click on the Edit button
In the Change owner to box, highlight your account
Check Replace owner on subcontainers and objects
Click on Apply
Click on Yes to replace all permissions
Continue to click on OK until you

En zo gaat het met alle mappen, en de popups negeren, krijg je toch rechten.

Of probeer deze eens, is voor XP, maar toch.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben het dus compleet met TS eens.

De uitleg die hier (op redelijk denigrerend niveau ondertussen (jammer)) wordt gegeven klopt gewoon niet.

Het is ONMOGELIJK om in de map documents & settings te komen.

Ik ben een redelijk ervaren gebruiker van diverse besturingssystemen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Het is een beetje een chaos geworden in Vista, maar dat zal ongetwijfeld ok aan de nieuwigheid liggen.

Het hele principe van rechten, en rechten overdragen ken ik wel, maar dat werkt dus NIET.

Tja, als diverse mensen het wel voor elkaar krijgen, dan wordt er of niet goed gelezen, of niet goed gedaan wat er geschreven wordt, daar kun je aardig kriegelig van worden als helper.

En nu kom je ook aan met "ONMOGELIJK" en "denigrerend", waarvan ik het laatste nergens bespeur en het eerste niet klopt.

Topic Starter

En zo gaat het met alle mappen, en de popups negeren, krijg je toch rechten.

Of probeer deze eens, is voor XP, maar toch.

Lange Pier, mijn complimenten, zo hoor je iets uit te leggen en niet halverwege er van uitgaan dat ze het wel snappen. Perfect. Jij mag van mij om 5 uur een paar biertjes extra nemen. Het werkt dus perfect. Wel vervelend dat je het op alle mappen moet doen, zelfs zwaar K.U. T zalk maar zeggen, maar goed een hele opluchting en niet alleen voor mij denk ik. Maar waar staat deze zo noodzakelijke uitleg die toch voor iedereen makkelijk toegankelijk moet zijn>> Bedankt in ieder geval

@egkok , ben het eigenlijk niet met je eens, alles zo doen wat er wordt voorgekauwt, leer je bijzonder weinig van, juist het zelf onderzoeken, fouten maken, oplossingen bedenken, krijg je nieuwe synapsen van.

En ook zijn al diverse reply's geweest, ook in de topics in XP over dit probleem, dat het onderhand wel duidelijk was waar je wat moest zoeken en doen.

Maar het doen zoals het daar staat, en het werkelijk uitvoeren ervan, is schijnbaar voor vele mensen niet verenigbaar.

Iedereen die hier helpt is best van goede wil, maar een beetje inzet en nadenken van de TS mag ook wel, alleen roepen "je oplossingen werken niet", kan dan wel eens in het verkeerde keelgat schieten, wat niet kan, maar toch.

Lange Pier

Het ziet er toch uit als een reservekopieën vanuit XP, gebeurt hier dan nog iets mee of vinden de veranderingen alleen plaats in de Vista equivalenten??

@egkok , ben het eigenlijk niet met je eens, alles zo doen wat er wordt voorgekauwt, leer je bijzonder weinig van, juist het zelf onderzoeken, fouten maken, oplossingen bedenken, krijg je nieuwe synapsen van.

En ook zijn al diverse reply's geweest, ook in de topics in XP over dit probleem, dat het onderhand wel duidelijk was waar je wat moest zoeken en doen.

Maar het doen zoals het daar staat, en het werkelijk uitvoeren ervan, is schijnbaar voor vele mensen niet verenigbaar.

Iedereen die hier helpt is best van goede wil, maar een beetje inzet en nadenken van de TS mag ook wel, alleen roepen "je oplossingen werken niet", kan dan wel eens in het verkeerde keelgat schieten, wat niet kan, maar toch.

In onderhavig geval vind ik uitleg exact zoals het moet onontbeerlijk, dan moet je geen risico laten lopen dat het mislukt. Met name omdat voor de meeste computergebruikers het gebruikte jargon onbegrijpelijk is en aan de verschillende te ondernemen stappen vrijwel elke logica ontbreekt. Het werkt wel maar je weet niet waarom, het een volgt in het geheel niet uit het ander. Daarom is het gevaarlijk om de leek, opvoedkundig bedoeld, maar wat aan te laten mieren want dat geeft echt ongelukken en zijn ze te ver van huis om nog het goeie paadje terug te vinden. De gang van zaken in de computerij en zeker op dit niveau vereist gewoon exacte aanwijzingen anders zijn zo maar meteen de rapen gaar. Toch??

Tja, dat is een auto opvoeren zonder kennis van zaken, en alleen door aanwijzingen te krijgen van een monteur te volgen, weet hij nog niet waar wat waarom gedaan moet worden.

Denk dat een leek er zich er eerst in moet verdiepen om leek af te zijn, of door schade en schande wijs te worden, wil hij beide niet, ervan afblijven dus.

Nu werkt het wel inderdaad.

Ik neem mijn vorige reactie terug, maar ik was was pissed off geworden, daar niemand, zelfs bij de computerboer geen duidelijke uitleg etc. kon geven.

Dat denigrerende wat ik noemde sloeg op meneer Snor. De laatste reactie van hem viel niet zo goed hier. Sorrie.:o

Hallo !

Mensen, ik wil echt niet denigrerend doen, maar:

In Vista is deze beveiliging op diverse niveau's niet voor niets ingebouwd !

De mappen, die je jezelf moet toe-eigenen om te kunnen openen, zijn voor normaal PC-gebruik niet nodig !

Wil je meer, dus als een systeembeheerder van je eigen en/of andere systemen optreden, zul je enige kennis moeten vergaren !

@L.P. en mij is die kennis ook niet komen aanwaaien: het is 10% inspiratie en 90 % transpiratie !

En sorry: dat ik een Giga-senior moet voorkauwen hoe hij zich een map moet toe-eigenen is toch eigenlijk te gek voor woorden ?

Just google, my friends....

Maar blij dat het jullie na al dat geploeter toch gelukt is.

Greetz,

Harry.

@L.P. en mij is die kennis ook niet komen aanwaaien: het is 10% inspiratie en 90 % transpiratie !

Alleen voor jezelf spreken hoor.:p
Ben autodidact, handig joh,:cool: en schilderen was ook een hobby van mij, helaas geen feducie meer.:(

Ik ben geen giga senior omdat ik zoveel weet, maar omdat ik zoveel moet vragen:D :D
En elke keer als er wat nieuws is dan begint het weer opnieuw. Toch blijf ik erbij dat je als expert rekening moet houden met degenen die iets willen weten maar geen expert willen zijn of worden. Gewoon uitleg zonder consequenties. Die zijn alleen maar gebaat bij een uitleg van A tot Z, als je halverwege ophoudt dan schiet niemand daar wat mee op en wordt de verwarring alleen maar groter. Dat werkt het beste en is ook nog eens dankbaar werk. Zo gelukkig weer een groot probleem opgelost.:thumb:

Hoi !

Tja, ik geef toe niet voor leraar in de wieg gelegd te zijn....

@L.P.: Ik ben officieel WTK-C1 (machinist Grote vaart), hoor, en op PC-gebied net zo auto-didact als jij.

Succes allemaal,

Harry.

documents and settings

Ik heb een nieuwe computer met windows vista home premium voorgeinstalleerd. Als ik
rechtsklik met de muis dan zie ik onder andere "kopieren naar". Daar achter staat een rijtje waarin ook een niet bestaande map staat (betreft een gedownload prog wat weer verwijderd is). Ik kan wel zien hoe je vorenbedoeld rijtjes bij XP kan uitbreiden of verkorten (via documents and settings) maar vraag me af hoe dat met Vista moet. Temeer omdat je kennelijk met Vista niet in documents and settings kan komen. Hou me aanbevolen voor een oplossing.

Hoi !

Oplossing betreft rechten Documents & Settings staat in dit zeer uitgebreide topic meerdere malen vermeld !

Sorry, maar ik ga het niet opnieuw doen !

Greetz,

Harry.

documents and settings

Snorry, sorry want ik begrijp je narrigheid wel. Ik heb nu geleerd hoe ik rechten moet toekennen maar zie gewoon de map niet die ik zou moeten hebben. Ik ben ook gewoon maar iemand die er weinig van af weet en probeer ergens achter te komen.

Hoi !

Heb je in mapoptie"s verborgen bestanden weergeven aangevinkt ?

En systeembestanden verbergen uitgevinkt ?

Zo ja, dan zie je de systeemmappen.

Rechts erop klikken, eigenschappen- zie de link ergens hierboven van @Lange Pier.

Ik ben niet narrig, maar....dit forum heeft ook een hele goede zoekfunctie, dus steeds dezelfde vragen lijkt me iewat onnodig.

Greetz,

Harry.

documents and settings

Ik kan alleen bij map-opties het volgende vinden:
Verborgen bestanden en mappen weergeven (en dat had ik ingesteld).
Iets anders over systeemmappen weergeven vind ik verder niet.
Als ik bij "verkennen" kijk dan zie ik eigenlijk geen systeemmappen.
Ik zie wel een pijltje bij programma's en als ik dat aantik dan zegt hij "locatie
niet beschikbaar". Ik heb rechten toegekend en gekeken waat daar staat
maar dat is in feite hetzelfde als hetgeen bij "programs" (iets lager) staat.
Ben dus niet veel verder gekomen.

documents and settings

Vergeet nog wat.
Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (ook uitgevinkt).
Gekeken bij aangevinkte en uitgevinkte besturingssysteembestanden.
Ik kan vooralsnog geen verschil ontdekken. Volgens mij houden ze zich
in alle gevallen voor me verborgen.

Hoi !

Tja, daar snap ik dus weer es niks van !

Zie je in verkenner geen "Documents & Settings" staan bijv. ?

En je bent wel als administrator ingelogd ?

Ik heb hier al wat Vista -PC's voorbij zien trekken, en meer dan 30 geinstalleerd, maar die map is altijd aanwezig !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan