• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticale-gegevens horizontaal schikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

HTalsma

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2001
Middels een vorige vraag heb ik een oplossing om groepgegevens die verticaal bijelkaar horen telkens op een nieuwe regel te plaatsen.

Het probleem wat ik nu nog heb is dat de gegevens per kolom verschillen (zie bijlage).
Ieder kolom zou dezelfde gegevens moeten bevatten, zoals in de titel van de eerste rij is opgegeven.

Hoe kan ik dit doen ?

Bijlagen

• probleem.jpg
    probleem.jpg
    42,2 KB · Weergaven: 68
hang er eens een bestandje bij ipv een tekening. misschien is het ook interessant om te zien hoe je de gegevens binnenkrijgt en te weten vanwaaruit.

steven

hang er eens een bestandje bij ipv een tekening. misschien is het ook interessant om te zien hoe je de gegevens binnenkrijgt en te weten vanwaaruit.

steven

Ik mocht er geen XLS aan hangen, dus vandaar het plaatje.
De gegevens worden onttrokken uit een database, waar alleen middels een search een export kan worden gemaakt welke vervolgens in een TXT bestand wordt geplaatst. Hierin staan de gegevens in 1 kolom waarbij de groepsgegevens worden onderbroken door een blanco regel.
Die gegevens heb ik via een andere vraag al achter elkaar kunnen plaatsen, alleen sommige gegevens staan in
de verkeerde kolom.
(In de export staan de gegevens ook al door elkaar heen)

Laatst bewerkt:
mij lijkt het dat de export uit de database niet goed loopt. de velden van de verschillende records staan niet in dezelfde volgorde. kan je een klein stukje van de tekstfile even aanhangen.

steven

mij lijkt het dat de export uit de database niet goed loopt. de velden van de verschillende records staan niet in dezelfde volgorde. kan je een klein stukje van de tekstfile even aanhangen.

steven

De export kan helaas niet anders, de tooling die hiervoor wordt gebruikt zet soms de gegevens door elkaar heen (worked-as-designed).
De gegevens die in de XLS staan staan dus vanuit de search onder elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan