Ineens geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sissi

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Ik heb ineens geen geluid meer op de computer, ik heb diverse boxjes geprobeert en ook de boxjes van de monitor maar er komt niks ,af en toe dan piept het wel maar er gebeurt niks. Ik heb hem geformateerd en daarna moederbord geinstalleerd etc maar er gebeurt niets. Ik heb de boxjes op een andere computer geprobeert en daar doen ze het wel. Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen ? Er staat ook nergens een foutmelding .

Ook de goede moederbord of chipsetdrivers installeren, en de audiocodecchipdriver daarna, zou kunnen helpen.

Ik heb de moederbord cd en alles geinstalleerd en altijd deed hij het gewoon,en nu helemaal niks.Hij piept en kraakt wel . en als ik een muziekcd erin doe hoor je heel zacht muziek maar met veel geruis . Alles staat verder goed ingesteld maar ,
de boxjes doen het niet zoals ze moeten doen.

En de instellingen in de mixer?

In het configuratiescherm bij geluiden en audioapparaten bij audio gekeken of daar alles goed staat?

De stekker(s) even een paar keer uit en ingeplugd?

Op het blaadje wat ik krijg als ik het geluid wil testen, staat : de audioapparaten zijn misschien niet goed aangesloten ,controleer de juiste verbinding. Het stekkertje van de boxjes zit in de goede ingang .

Ja dat heb ik ook geprobeert,af en toe begint hij dan te piepen en te kraken maar er komt geen geluid. In bios heb ik ook gekeken en daar staat alles goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Op het blaadje wat ik krijg als ik het geluid wil testen, staat : de audioapparaten zijn misschien niet goed aangesloten ,controleer de juiste verbinding. Het stekkertje van de boxjes zit in de goede ingang .

Dat heeft te maken met de audioapparaten in apparaatbeheer, die zijn dan niet goed geïnstalleerd, die boxen wordt niet gezien door de sofware, en kun je ook geen melding over krijgen.

Oke moet ik die drivers ofzo zoeken op internet ?
Of die van de cd gebruiken ?

Het moederbord heet : Asus
Geluidskaart Realtek Ac'97 Audio

Hoi,

Ik heb even wat getest,ik heb een geluidskaart in de computer gestopt en daar het stekkertje van de boxjes ingedaan,ik heb nu weer geluid. Ik denk zelf dat het busje van het moederbord is overleden. Dit was met mijn ander computer ook het probleem, en toen we er een geluidskaart in stopten was het probleem opgelost. Ik heb nog wel het moederbord stofvrij gemaakt ,maar dat maakte geen verschil.
In ieder geval bedankt voor de hulp. :thumb:

Tja, als de codecchip in de bios is uitgeschakeld, zal hij ook niet werken, en dan werkt een ingestoken PCI kaart wel, anders zou die niet werken, of de een, of de ander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan