Desktop Icons te ver uit elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaros

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Hoi,

Ik kom ruimte te kort om al mijn desktopicons op mijn 15" scherm te zetten.

Met W2K had ik geen problemen met desktop icons.

De Desktop icons staan te ver uit elkaar. Ligt het misschien aan mijn monitor. (OUD)

p.s. Ik heb alleb in windows al geprobeert

Laatst bewerkt:
ruimte te kort dat kan niet.
jij hebt geen buraublad maar een iconeb blad.
heb je al bij je beeldscherm adapter gekeken of je daar voor kleine iconen kunt kiezen.

HOi !

Rechtsklikken op bureablad -instellen naar persoonlijke voorkeur - rechtsboven: pictogrammen aanpassen.

Greetz,

Harry.

Nee, Harry.
Rechtsklikken op bureaublad->beeld->klassieke pictogrammen.

Mensen,

Dit hwb ik allemaal geprobeerd. Geen resultaat.

Het lijkt alsof het 16:9 is. Ik moet gewoon 4:3 hebben,]
De aangedragen ideeën werken niet.

Je kan dan toch de beeldschermresolutie veranderen.
Start->Configuratiescherm->persoonlijke instellingen->beeldscherminstellingen.
Probeer maar wat uit.

Laatst bewerkt:
Ga met je muiscursor op een picto staan, druk erop, druk op ctrl, dan kun je met je scrollwiel van je muis de pictogrammen groter of kleiner maken, en de ruimte ertussen gaat mee, die dingen zijn in Vista vector gestuurd, en die ruimte is afhankelijk van de grootte.

Ook kun je ze aanpassen met Tweak VI, zijn een aantal dingen die je met deze gratis versie niet kunt doen, die kun je uitvinken, storen ze ook niet.

@ Lange Pier:

Dank voor de tip, de pictogrammen worden wel kleiner, maar de afstand tussen de pictogrammen blijft in verhouding hetzelfde. (Ik heb ook een verrekijker nodig.)

Ik wil de pictogramgrootte die ik nu gebruik blijven gebruiken. Ze moeten alleen dichter bij elkaar staan op het scherm.

Dat gaat niet, lees dit maar eens, nogmaals, ze zijn anders opgebouwd dan in voorgaande versies.

Overigens kun je als je uitlijnen op raster uitzet, ze overal neerzetten, ook vlak naast elkaar.

Jammer,

Ik heb besloten om een vergrootglas aan te schaffen.

Toch triest dat zoiets eenvoudigs in bv. 2K/XP/95 geen probleem is, maar in Vista een drama is.

Het auromatische uitlijnen uitzetten helpt wel, maar het is wel een stap terug.

Laatst bewerkt:
je kunt ze verkleinen of vergroten met contrl en het draaiwieltje en ze dan bij elkaar slepen
zie voorbeeld:
vista3qb0.jpg

Laatst bewerkt:
Vraag is opgelost, maar gaat verder onder de titel:bureaublad pictogrammen te groot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan