Webmessenger maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombalfoort

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Hallo iedereen, wie kan mij helpen.

Ik wil graag een eigen webmessenger maken. Maar ik weet daar niks van af, hoe moet je inloggen via de server's van micrsoft en google talk en yahoo.
Waar kan ik een nederlandse tuturiol vinden op internet ?
Kan het met php? Want daar wil ik het mee maken.

Kan je zoiets gewoon op een webhosting plaatsten of heb je daar een eigen server voor nodig ?
Kan je het ook zo maken dat er max zoveel mensen op kunnen en dat bepaalde locaties beblokkeerd worden?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :thumb:

Groetjes Tom ;)

Hallo iedereen, wie kan mij helpen.

Ik wil graag een eigen webmessenger maken. Maar ik weet daar niks van af, hoe moet je inloggen via de server's van micrsoft en google talk en yahoo.
Waar kan ik een nederlandse tuturiol vinden op internet ?
Kan het met php? Want daar wil ik het mee maken.

Kan je zoiets gewoon op een webhosting plaatsten of heb je daar een eigen server voor nodig ?
Kan je het ook zo maken dat er max zoveel mensen op kunnen en dat bepaalde locaties beblokkeerd worden?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :thumb:

Groetjes Tom ;)

Beste Tom,

Er vanuitgaand dat je over een redelijke hoeveelheid kennis van php beschikt.
Hier kan je een class downloaden. Die kan je zeker goed op weg helpen.
http://flumpcakes.co.uk/php/msn-messenger

Tuurlijk kan je het gewoon op een webhosting plaatsen. Je wilt toch naar de server van msn connecten, niet naar je eigen server?
En je kan ook maken dat er max aantal mensen op je pagina kunnen komen en bepaalde ip's blokkeren...

Groetjes,

TImo

Nou heel veel ervaring heb ik niet met php. Ik heb wel een beetje ervaring en dan bedoel ik ook echt een beetje...

als ik vragen mag stellen over dat kunne het er heel veel worden :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan