Intel processoren wissel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Renna
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Renna

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Maxtor DiamondMax 10, 250Gb, 7200rpm,16Mb SAT 36 81,00 1 81,00
NEC 3.5" Floppy Diskdrive 1.44Mb Zwart 24 16,50 1 16,50
Asus P5WDG2-WS, S775, i975X, 4xDDR2, PCIe, AT 259,00 1 259,00
NEC AD-5170 DL 18x DVD-RW Zwart, bulk 24 35,00 1 35,00
Asus EN7950GT 512MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe 36 292,00 1 292,00
Kingston DChannel 1Gb Kit, 2x512Mb DDR2 PC2-5 99 121,00 1 121,00
Intel Pentium D 945 3.40GHz 800MHz, 4Mb, S775 36 183,00 1 183,00
AOpen Impression MidiTower, 400W, Zilver/Zwar

Dit is wat ik heb.
Ik wil graag mijn processor eruit halen.
Ik heb een nieuwe, de Intel Conroe E6700 Core2Duo (Socket 775, 2.67Ghz, 1066Mhz FSB, 4MB).
Mijn moederbord kan dat makkelijk hebben.
Ik wil graag zelf mijn oude processor eruit halen en deze nieuwe erin zetten.
Kan iemand mij vertellen waar ik aan moet denken? Of hoe ik het het beste aan kan pakken?
Ik ben niet zo ervaren...:confused:

Laatst bewerkt:
Niets forceren, koeler eraf, cpu eruit, eerst de borging ontlasten, nieuwe erin, heeeel klein beetje koelpasta erop, met een pasje o.i.d. afstrijken, of die moet al op de nieuwe koeler zitten, indien van toepassing, en die ventilator aansluiten.

Eventueel in de bios de boel aanpassen.

Zorg er voor je begint in ieder geval voor dat je:

- niet statisch geladen bent
- het beste latex handschoenen kan aandoen
- je bij het plaatsen van de koeler op de porcessor koelpasta gebruikt, niet te weinig, maar
zeker niet teveel. Een druppel zo groot als ongeveer een rijstkorrel goed verdelen is genoeg
- de koeler weer goed plaatst en je de fan van die koeler ook weer aansluit

Niets forceren, koeler eraf, cpu eruit, eerst de borging ontlasten, nieuwe erin, heeeel klein beetje koelpasta erop, met een pasje o.i.d. afstrijken, of die moet al op de nieuwe koeler zitten, indien van toepassing, en die ventilator aansluiten.

Eventueel in de bios de boel aanpassen.

Ik had jouw bericht nog niet gezien hoor:D

Zorg er voor je begint in ieder geval voor dat je:

- niet statisch geladen bent
- het beste latex handschoenen kan aandoen
- je bij het plaatsen van de koeler op de porcessor koelpasta gebruikt, niet te weinig, maar
zeker niet teveel. Een druppel zo groot als ongeveer een rijstkorrel goed verdelen is genoeg
- de koeler weer goed plaatst en je de fan van die koeler ook weer aansluit

is koelpasta altijd nodig?
ik heb dat bij mijn oude processor niet gedaan, was niet nodig volgens een vriend van me, omdat het er al standdaard op zat?
het is in ieder geval nooit fout gegaan...

Wanneer het er standaard op zit, is dat over het algemeen op je koeler.

Wanneer het er standaard op zit, is dat over het algemeen op je koeler.

in de handleiding van de processor staat niets over koelpasta
hoe kan ik zien of er al koelpasta opzit?
op de koeler zitten wel drie grijze strips, maar die zijn droog...

in de handleiding van de processor staat niets over koelpasta
hoe kan ik zien of er al koelpasta opzit?
op de koeler zitten wel drie grijze strips, maar die zijn droog...

ik denk dat het wel koelpasta is..
alleen op veel forums word aangegeven dat je zelf koelpasta erop moet doen
maar ik heb wel een vrij nieuwe processor
het kan dus sowieso zonder koelpasta maar miss dat het alsnog beter is met
klopt dat?
of moet ik dan eerst die oude koelpasta nog weghalen...
er zijn nogal wat verschillende meningen over te vinden ...

Laatst bewerkt:
ik heb toch maar wel koelpasta gekocht, maar ik durf de bestaande strips er niet af te halen.
Ik ga het proberen.
Bedankt voor alle hulp tot nu toe ! :love:

Ik zal maar even reageren.

Pas op, het of/of, niet en/en.

Grijze strips zijn de beschermstrips, daaronder zit de koelpasta, als je die eraf wilt, een beetje wasbenzine gebruiken, alle moet vlak en goed schoon zijn.

Ik zal maar even reageren.

Pas op, het of/of, niet en/en.

Grijze strips zijn de beschermstrips, daaronder zit de koelpasta, als je die eraf wilt, een beetje wasbenzine gebruiken, alle moet vlak en goed schoon zijn.

Bedankt, dan ga ik het zo met koelpasta proberen.
ik heb het geprobeerd met de strips en alles draaide en leek het te doen
de lichtjes gingen aan en de fan draaide, maar verder startte de computer niet op...
ik heb geprobeerd of de computer het nog deed als ik de oude processor er weer in deed
en dat was wel het geval

enig idee waarom mij nieuwe het niet doet?

Reset eerst de bios even, door de clr cmos jumper, of door het batterijtje er een 10 tal minuten uit te halen, met de spanning eraf.

Zoals ik al eerder zei, je zult in de bios ook de instellingen aan moeten passen, erna.

Reset eerst de bios even, door de clr cmos jumper, of door het batterijtje er een 10 tal minuten uit te halen, met de spanning eraf.

Zoals ik al eerder zei, je zult in de bios ook de instellingen aan moeten passen, erna.

Misschien een domme vraag maar hoe doe je dat? :o
clr cmos jumper zegt me niet zoveel
en wat voor baterijtje, waar... ?

Pak de manual van het moederbord er even bij, of download hem bij Asus, staat het allemaal in.

Oke, ik heb ondertussen wat kennis erbij maar nog steeds werkt de processor niet.

Een vriend van mij heeft de Bios gereset en kwam erachter dat mijn processor niet op mijn moederbord kan. Toen heeft hij mijn oude processor er weer opgezet om via die weg een tool (van asus.com) op mijn pc te zetten zodat mijn nieuwe processor wel zou kunnen werken.
Daarna weer mijn nieuwe erop gezet en de computer herstart. Nog steeds geeft hij geen piep en start de bios niet op.

Iemand nog een idee?

Oke, ik heb ondertussen wat kennis erbij maar nog steeds werkt de processor niet.

Een vriend van mij heeft de Bios gereset en kwam erachter dat mijn processor niet op mijn moederbord kan. Toen heeft hij mijn oude processor er weer opgezet om via die weg een tool (van asus.com) op mijn pc te zetten zodat mijn nieuwe processor wel zou kunnen werken.
Daarna weer mijn nieuwe erop gezet en de computer herstart. Nog steeds geeft hij geen piep en start de bios niet op.

Iemand nog een idee?
ik denk ook niet dat het gaat werken .
de oude cpu heeft een FSB van 800MHz de nieuwe cpu heeft een FSB van 1066MHz .
en ja dat je bord nu dood is verkeerd geflacht .

Iemand nog een idee?

Doet hij het nu nog wel met de oude?

En met de oude eraf, de bios gereset met de spanning eraf d.m.v. het batterijtje er een 10 tal minuten uithalen of met de clr cmos jumper al gedaan?

Nieuwe erin, na die reset, en weer geprobeerd?

Over dit bord staat overigens nergens dat het ook de Core 2 Duo ondersteund, wel voor de uitvoering "Professional", maar aangezien ze bijna gelijk zijn en deze ook een Intel 975 chipset heeft en een bus heeft van 1066mHz, lijkt het mij sterk dat hij niet erop zou werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan