Intel processoren wissel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Renna
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
En met de oude eraf, de bios gereset met de spanning eraf d.m.v. het batterijtje er een 10 tal minuten uithalen of met de clr cmos jumper al gedaan?

Nieuwe erin, na die reset, en weer geprobeerd?

Over dit bord staat overigens nergens dat het ook de Core 2 Duo ondersteund, wel voor de uitvoering "Professional", maar aangezien ze bijna gelijk zijn en deze ook een Intel 975 chipset heeft en een bus heeft van 1066mHz, lijkt het mij sterk dat hij niet erop zou werken.

Ja batterijtje eruitgehaald en weer geprobeerd alleen tijdens die reset zat de nieuwe er al wel in.
Het lijkt mij ook dat hij moet werken...

Van wat ik gevonden heb, zou het waarschijnlijk niet gaan werken

asus forum zei:
On the board of tweakers.net there's a topic on Core 2 Duo boards and someone there stated the following:

Core 2 Duo requires motherboards that have VRM 11 spec. The P5WDG2-WS doesn't have that, it only supports VRM 10. Bad luck.

However...when you look at the processorspecs on www.intel.com you can see that the Core 2 Duo procs E6300 till E6700 use the 06-specification which requires the VRM 11. But... the Core 2 Extreme X6800 is stated on http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL9S5 to require the 05B PCG which is said to require only VRM 10 (05B is also used by some of the Pentium D processors). It is also printed on the processor as you can see on AKIBA http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20060729/image/ncex5.html

Would that mean that the P5WDG2-WS could still be the king of the boards and that it will support Intel's fastest Core 2 processor? :)

Ik heb met de technische dienst gebeld van waar ik mijn processor gekocht heb. Deze gaf aan dat mijn moederbord de processor wel ondersteunt en dat hij zou moeten werken.
Mijn moederbord, voeding of de processor zelf zal stuk zijn.
Aangezien mijn computer wel draait met mijn oude processor, zal de processor zelf waarschijnlijk stuk zijn, hoewel dit niet vaak voorkomt.
Ik ga hem nu terugsturen en ik hoop een nieuwe te krijgen.
Allemaal bedankt voor de reacties en de hulp :love:

Heb ik nog een vraagje. Waarom is het zo slecht en hoe slecht is het om je processor vaak te verwisselen... :confused:
Want dat heb ik nu toch een aantal keren moeten doen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan