wat is een goede codec

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hoi

ik heb een crach gehad met me pc nu heb ik alles er weer opgezet maar nu ms ik nog een goede codec weet iemand weld goed is

alvast bedankt

hij doet het nog niet het gaat nu over avi bestand iemand nog een idee

nog steeds geen beeld maar wel geluid rara

Wat vooor een videokaart heb je erin zitten?
En heb je de drivers voor die kaart wel opnieuw geinstalleerd?

In principe moet je zonder extra codecs bijna alles met Windows Media Player 11 af kunnen spelen.

hoi

ik heb een crach gehad met me pc nu heb ik alles er weer opgezet maar nu ms ik nog een goede codec weet iemand weld goed is

alvast bedankt

Check de bron avi eens met gspot, dan weet je exact welke codecs, je mist en nodig hebt.

Gomplayer werkte bij mij trouwens ook niet overal feilloos mee.

Wat vooor een videokaart heb je erin zitten?
En heb je de drivers voor die kaart wel opnieuw geinstalleerd?

ik heb de nieuwste drivers al gedownload dus dat moet goe zijn

Begin eens bij het begin, na een nieuwe install dien je vaak ook de chipset drivers te installeren, en daarna de videokaartdrivers, dit voor de diverse ondersteuningen van die chipset, het afspelen heeft een overlay functie nodig, en als die videokaartdrivers niet goed werken, heb je dat niet.

Alles te zien met Everst, of gewoon via apparaatbeheer en je moederbord cd in de drive, en daar windows de drivers laten zoeken.

Als dat goed werkt, dien je geen problemen met het afspelen te hebben, indien inderdaad alle benodigde codecs zijn geïnstalleerd.

Begin eens bij het begin, na een nieuwe install dien je vaak ook de chipset drivers te installeren, en daarna de videokaartdrivers, dit voor de diverse ondersteuningen van die chipset, het afspelen heeft een overlay functie nodig, en als die videokaartdrivers niet goed werken, heb je dat niet.

Alles te zien met Everst, of gewoon via apparaatbeheer en je moederbord cd in de drive, en daar windows de drivers laten zoeken.

Als dat goed werkt, dien je geen problemen met het afspelen te hebben, indien inderdaad alle benodigde codecs zijn geïnstalleerd.

is ook al gedaan ik weet het verder ook niet maar dat hij het wel doet in vista . dat snap ik dan niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan