Thuisnetwerk (draadloos+kabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc4evah

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Hallo,

Ik wil een thuisnetwerk opzetten waarbij 2 draadloze en 2 bekabelde pc's verbonden worden en waarbij bestands- en printerdeling is ingeschakeld.
Het netwerk bestaat uit 3 pc's met XP en 1 (bekabelde) pc met Vista, router: Linksys WRT54G, modem: ZyXEL Prestige 600 series.
Ik heb nu wel op alle pc's internet (draadloos via SSID Heroes) en de bekabelde pc's zitten niet in een netwerk (denk ik).
Ik heb al een vaker geprobeerd om 2 draadloze pc's en 1 bekabelde pc in een netwerk te stoppen om bestanden te delen, maar het is mij nooit gelukt.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle pc's in 1 netwerk zitten, alle pc's internet hebben én bestands- en printerdeling is ingeschakeld?

Grtz, Tim

Info over netwerken in de bijlage.

Laatst bewerkt:
wat ik nog een beetje mis in de handleiding van Paul is het pingen naar elkaar toe.
Is een test om te zien of ze in iedergeval elkaar in principe kunnen bereiken.

@pc4evah,
als ik het goed begrijp heb je het netwerk nog niet gebouwd ?

@pc4evah,
als ik het goed begrijp heb je het netwerk nog niet gebouwd ?

Het opzetten van het netwerk is gelukt, ik heb nu overal internet en bestanden delen lukt ook.
Alleen printerdelen is nog niet gelukt. Ik heb zojuist de nieuwste driver voor de Lexmark X5250 geïnstalleerd (op de bekabelde vista pc, waar hij ook is aangesloten), maar ik kan deze printer niet in het netwerk krijgen.

Update: bestanden delen is niet geheel gelukt. Ik zit nu op een draadloze pc en ik kan wel in de andere draadloze pc komen, maar 1 van de bekabelde pc's vereist een wachtwoord en ik heb geen idee waar ik dat w8w vandaan moet halen.

Laatst bewerkt:
Ik zit nu dus nog steeds met die printer. Heeft iemand enig idee hoe ik hem dan eindelijk toch kan delen?

Je moet bij de pc waar de printer op aangesloten is:

1. Naar het configuratie scherm gaan

2. Op Printers/Faxen klikken en daarnaa op printers

3. Als het goed is zie je nu de printer staan.

4. Nu klik je rechts op deze printer

5. Klik nu op eigenschappen.

6. Dan op geadvanceert en dan moet er printer delen staan als het goed is

7. Als je dat ischakkeld is het alleen nog een kwestie van de besturings programma's van je printer op de andere pc's in te stellen. (Dat gaat meestal vanzelf)

Ook moet je de printer nog als standaard instellen.

Maar dat kan je denk wel.

Als je daar info over nodig hebt vraag het even.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan