• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formattering van cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

BenVan

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
In een excel sheet heb 3 kolommen (A, B en C). In die kolommen staan honderden cijfers. Nu zou ik graag in één keer een correcte opmaak willen hebben.
Als er geen cijfers na de komma staan dan moet er bijvoorbeeld 10 (geen 10,0000) staan en wanneer er wel cijfers na de komma staan moet er altijd afgerond worden tot op vier cijfers na de komma.
Weet iemand hoe je dit in één beweging doet?

De aan te passen kolom selecteren, rechts klikken op een geselecteerde cel en de
wensen aanpassen.

Weet ik maar het probleem is dat er in 1 kolom zowel getallen tussen zitten met cijfers na de komma en geen na de komma. Momenteel zet ik alles vier cijfers na de komma via m'n macro code dus ook degene die geen cijfers na de komma hebben. Bestaat er niks waarop kan getest worden...

Weet ik maar het probleem is dat er in 1 kolom zowel getallen tussen zitten met cijfers na de komma en geen na de komma. Momenteel zet ik alles vier cijfers na de komma via m'n macro code dus ook degene die geen cijfers na de komma hebben. Bestaat er niks waarop kan getest worden...

Gebruik de volgende formule eens!

=ALS(CEL("notatie";E14)="F0";E14;AFRONDEN(E14;4))

Ik heb als voorbeeld cel E14 genomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan