windows herinstalleren probleem!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamaarrr

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2007
ik heb windows opnieuw proberen te installeren. maar de cd was beschadigd dus hij heeft sommige bestanden niet kunnen kopieëren. als ik nu de pc opnieuw aanzet start hij de setup op, maar hij geeft steeds een foutmelding dat hij niet door kan gaan omdat sommige bestanden niet kunnen worden gevonden.
nu heb ik een andere cd van windows gepakt, maar ik kan hem niet laten opstarten vanaf de cd of iets, dus wie kan mij helpen?

oja nog een vraag. ik heb veel bestanden op een andere hardeschijf, genaamd de G schijf. kan ik die bestanden wel behouden? (er staat een boeverslag op die ik maandag moet inleveren:confused: )

windows xp installeren in 10 stappen http://www.windowscorner.com/
en ja G blijft zoals hij nu is enkel c word geformateerd en windows erop gezet

ja, maar daar heb ik niets aan. want ik heb de cd van windows er gewoon ingestopt en zo de stappen gevolgd. omdat de cd beschadigd was kon hij veel bestanden niet kopieëren. als ik de pc nu aanzet komt er een setup te staan en even later komt er een foutmelding dat de setup niet kan worden voortgezet omdat hij bestanden mist.
ik kan niet opnieuw bij stap 1 beginnen omdat ik niet bij het bureaublad kan komen enzo.

wat moet ik doen?

Probeer een nieuwe cd te branden of leen er een, gebruik wel je eigen key.

Probeer een nieuwe cd te branden of leen er een, gebruik wel je eigen key.

ja dat heb ik al geprobeerd, maar wat moet ik daar dan mee? ik kan hem niet vanaf de cd opstarten of iets, ik krijg alleen die ^&# setup die even later een foutmelding geeft.

Je kunt in je BIOS de cd-rom als eerste (boot volgorde) neer zetten, dan krijg je de vraag of je wilt opstarten van de cd-rom.

Je kunt in je BIOS de cd-rom als eerste (boot volgorde) neer zetten, dan krijg je de vraag of je wilt opstarten van de cd-rom.

hoe moet je hem dan opstarten vanaf de cd-rom? als ik de cd erin heb start hij niet meteen op vanaf de cd..

Ik denk dat je bij het opstarten F12 moet klikken, dan krijg je de mogelijkheid om via cdrom op te starten.
Als je cdrom aangevinkt hebt en de cdrom start niet dan heb je een probleem.
Als dit niet lukt,
Probeer dan te formateren, via bv een cdrom van win98 , 2000 als je die hebt en dan als ie gefo...is dan een goede cdrom van xp erin en verder werken.
Als je geform..;hebt is het geen enkel probleem om verder te gaan.

Laatst bewerkt:
Om in het BIOS te komen, druk je tijdens het begin van het opstarten (afhankelijk van het moederbord) op Del, je ziet dat ook op het scherm.

Ja, ja, of, of:confused: , er zijn er wel meer keys die ervoor gebruikt worden, afhankelijk van merk bios of computer.

Lees er hier meer over.

sommigen onder ons zijn geen computerfreak's, als ik het zo oneerbiedig mag zeggen.
Ik doe maar mijn best.
Maar moet jullie crack's toch ver laten voorop lopen.

ik heb dus de volgorde veranderd en hem via de cd op laten starten en nu is hij bezig met installeren, dus ik hoop dat hij het doet. bedankt voor jullie hulp!

ik heb nog een vraag, ik heb een externe harde schijf en is het misschien slim om daarop windows te installeren? daar zit namelijk meer geheugen op. of is dat niet mogelijk?

ik heb dus de volgorde veranderd en hem via de cd op laten starten en nu is hij bezig met installeren, dus ik hoop dat hij het doet. bedankt voor jullie hulp!

ik heb nog een vraag, ik heb een externe harde schijf en is het misschien slim om daarop windows te installeren? daar zit namelijk meer geheugen op. of is dat niet mogelijk?

Wat bedoel je precies met ' zit meer geheugen op' ?

Normaal heb je het bij en HDD over ruimte, dus bv 100 GB, meestal gebruikt Windows daar een gedeelte van wat dan ook wel wordt aangeduid als extern geheugen.
Maar als je het over geheugen hebt wordt normaliter het interne ram geheugen bedoeld, en niet de HDD.

Als je Windows opnieuw installeert zou ik een partitie nemen die niet groter dan 10 GB (XP) hoeft te zijn, daar installeer je dan alleen XP op, de andere software installeer je bv op D:\.

Normaal heb je het bij en HDD over ruimte, dus bv 100 GB, meestal gebruikt Windows daar een gedeelte van wat dan ook wel wordt aangeduid als extern geheugen.
Maar als je het over geheugen hebt wordt normaliter het interne ram geheugen bedoeld, en niet de HDD.

Als je Windows opnieuw installeert zou ik een partitie nemen die niet groter dan 10 GB (XP) hoeft te zijn, daar installeer je dan alleen XP op, de andere software installeer je bv op D:\.

ooh zo, nou oke dan doe ik dat:)

Op C:\ dus alleen Windows en de drivers en eventueel je AV programma, verder moet je C zo schoon mogelijk zien te houden. :thumb:

probeer op een andere pc als je die hebt en dan moet je het volgende doen:

kopieeer de bestanden op de xp cd naar de harde schijf

daarna van de harde schijf naar een lege cd-r of rw.

als het goed is kan je dan xp gewoon weer installeren, ik heb dit probleem zelf ook een keer gehad en bij mij deed ie het weer.

eventueel hoef je niet perse opnieuw te installeren maar gewoon op R drukken om te reparen en dan kopieeert de pc alleen de benodigde bestanden naar je hdd.

installeer dan wel met de nieuwe xp cd die je hebt gebrand he!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan