• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gaarne hulp bij het volgende

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenvo

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
ik heb een tabel gemaakt waar ik nummeriek resultaten in kwijt kan.

dit werkt voor de modules, maar niet voor het overall

kol a-h zijn persoonsgegevens
kol I-k is module 1 met als resultaat kolom l
kol m-o is module 2 met als resutaat kolom p
kol o-t is module 3 met als resultaat kolom u

tot zover gaat het goed!
nu wil ik graag dat de resultaten van de modules (kol i-p en u) weergegeven wordt middels een voldoende of onvoldoende in kol v
en hier zit hem de moeilijkheid, volgens mij zit het hem in de kol i-p en u, om dat dat variable zijn ???
is er iemand die me hiermee kan helpen ????

vr gr

Laatst bewerkt:
de bijlage zit er nog altijd niet bij.

de titel van je probleem is ook totaal niets zeggend en helpt andere gebruikers ook niet bij het zoeken. op dit forum worden steeds vragen gesteld voor het volgende.

steven

Kun je uitleggen wanneer kolom V voldoende en wanneer onvoldoende moet geven? Gwoon een gemiddelde over de 3?

reactie

nee voldoende betekend dat bij alle drie geclasifiseerd zijn als voldoende in in de voorgaande kolommen l, p en u

Bijlagen

je gebruikt in kolom V het > teken. tekst kan niet dadelijk groter dan zijn. als je dit verandert in = dan lukt het bij mij wel.

Code:
=IF(IF(L7="voldoende";1;0)+IF(P7="voldoende";1;0)+IF(U7="voldoende";1;0)>=2;"voldoende";"onvoldoende")
steven

hij geeft bij mij toch een fout aan, ??
als je een nederlandse excel hebt, moet je de formule wel vertalen:
Code:
=ALS(ALS(L4="voldoende";1;0)+ALS(P4="voldoende";1;0)+ALS(U4="voldoende";1;0)>=2;"voldoende";"onvoldoende")
je schrijft ook in jouw bestand IF(L4="1" ... hier moet je wel het woord "voldoende" zetten.

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan