82801 BA USB 2.2 drivers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrnrdsJng

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
82801 BA USB 2.2 drivers?

Even de verkeerde posting genomen dus helaas twee maal.

Als ik een usb stick aansluit geeft windows de boodschap dat de poort te langzaam is en de verbinding sneller kan. Kennelijk werkt het ding nog in USB 1.1 mode. Maar ik kan de drivers niet vinden. Er staat XP Pro op met SP2 dus waarom werkt het niet?
Het is een bekend probleem van Windows dat hij de drivers voor USB 2.2 niet bijwerkt.
WAAR VIND IK DUS DE 82801BA drivers?
Nu staat de standaard open HCD driver geselecteerd?
De PC is een HP pavillion 742NL

Met Aída zie ik nergens iets over een onderscheid tussen USB 1.1 of 2.2?

Is toch ook geen USB 2.0 poort? :confused: maar een 1.1, hoger wordt niet ondersteund door die chipset, zet er een USB PCI kaartje bij.

Pci Hp 5185 6448

Is toch ook geen USB 2.0 poort? :confused: maar een 1.1, hoger wordt niet ondersteund door die chipset, zet er een USB PCI kaartje bij.

Er zit een aparte kaart in, de PCI HP 5185 6448
Ik vind daarover ook geen info evenmin over de USB op het mainboard.
En het icoontje confused is dus ook van toepassing, zo'nsuffertje ben ik niet, mensen zoeken zich klem op het net naar de snelle USB drivers die Windows niet installeert, ook niet na SP2.

Tja, die poort op het moederbord is een USB 1.1 poort, daar kun je met geen mogelijkheid een 2.0 van bakken.

En als er een USB kaart van HP, zo te zien, inzit, en dat is ook alleen 1.1, dan zal het toch een 2.0 kaartje moeten worden, maar is het geen firewirekaart?

Overigens heb je dat niet in de openingspost vermeld.

Overigens lees ik net dat het om een P8618A mobo gaat, met een nForce chipset en een AMD XP proc erop, als dat klopt, zitten we in de verkeerde richting te zoeken, wat dat bord zou gemakkelijk USB2.0 aankunnen, het eerder genoemde nummer is van en Intel chipset uit de oude doos.

Dan zouden deze drivers moeten werken.

Laatst bewerkt:
Tja, die poort op het moederbord is een USB 1.1 poort, daar kun je met geen mogelijkheid een 2.0 van bakken.

En als er een USB kaart van HP, zo te zien, inzit, en dat is ook alleen 1.1, dan zal het toch een 2.0 kaartje moeten worden, maar is het geen firewirekaart?

Overigens heb je dat niet in de openingspost vermeld.

Klopt, het lijkt alleen een firewire want de twee USB kabels lopen naar het motherboard
De rest is Firewire. Ik kan nergens in de gegevens van dit ding iets vinden over de USB Bus mogelijkheden, maar je zult wel gelijk hebben. De HP dacht ik is toch niet zo oud en je neemt aan dat het dan USB2 is. Overigens weet ik nu nog niet war ik de snellere USB Drivers vandaan haal HP is wat dat betreft ook niet behulpzaam en je zoekt je ongans op die site naar drivers. ook de automatische van NVida nForce of Msi upgrade helpen je niet verder.

Heb mijn vorige reply aangepast met de drivers.

Dus het is een MSI bord?
Yep, het is een MSI board MS 6367 N2

Het is geen MOBO ik heb er alleen wel een grotere drive in gemonteerd en DVD enz. Of de USB/Firewire card origineel is weet ik niet, maar het is ook een HP card.

Ben benieuwd naar de drivers die je opgaf ben ze nu aan het laden.

De processor is een AMD Athlon XP 1800/2200
Chipset nVidia nForce 220
En dan geeft Aïda nog aan dat de AGP uit staat!

Helaas ook de nieuwere drivers geven geen verbeterde USB ondersteuning.
Nog steeds de standaard XP generic drivertjes denk ik want nVidia wordt in apparaatbeheer voor de USB contrl niet genoemd.
USBDrivers.jpg

Laatst bewerkt:
Zoek eens bij MSI naar de drivers, doorloop de vragen, en dan kom je uit bij maar een paar borden, die je dan kunt vergelijken.

Je kunt ook contact opnemen met HP, ik heb goede ervaringen met de helpdesk.

PS,
MOBO=moederbord.

Laatst bewerkt:
Zoek eens bij MSI naar de drivers, doorloop de vragen, en dan kom je uit bij maar een paar borden, die je dan kunt vergelijken.

Je kunt ook contact opnemen met HP, ik heb goede ervaringen met de helpdesk.

PS,
MOBO=moederbord.

Lange Pier
Bedankt, ik heb al vaker kontakt gehad met HP. Ze zijn vriendelijk en behulpzaam maar verder heb ik er nog niet veel aan gehad. Bij MSI bestaat er net als bij nVida een automatische upgrade, maar de drivers zijn nog steeds dezelfde. Laatst hoorde ik van een kennis op informaticagebied dat er een update is geweest van MS waarin de verkeerde drivers werden geïnstalleerd waardoor zijn hele systeem plots traag werd. Zelf heeft hij dan andere busdrivers gezocht tot het weer werkte naar behoren.
Bij MOBO dacht ik aan zelfbouw, die term wordt daarvoor veel gebruikt.

Op de site van MSI gekeken? de enige keus is een moederbord in IGP, dat is met een onboard grafische kaart, en SPP, met alleen de grafische controller.

Overigens zijn die drivers al een beetje bejaard.

Heb je er overigens ook SATA poorten opzitten?

Op de site van MSI gekeken? de enige keus is een moederbord in IGP, dat is met een onboard grafische kaart, en SPP, met alleen de grafische controller.

Overigens zijn die drivers al een beetje bejaard.

Heb je er overigens ook SATA poorten opzitten?

Hi Lange Pier
Weet eigenlijk niet of er SATA op zit. En de drive is nog steeds een IDE, pas nieuw 160GB dus die gooi je ook niet weg.
Die PC wordt voor tekstverwerken gebruikt dus maakt het niet zoveel uit als er geen supersysteem in zit. Er zit wel een aparte AGP nVdia GForce 4 MX card in voor de video. Op de nVidia site vond ik een GForce 4 driverupdate maar ook geen betere Busdrivers hoor.

Laatst bewerkt:
Mij ging het erom om te achterhalen welk MSI bord het precies is, ze maken OEM borden die vaak hetzelfde zijn als de retail versies, maar met soms lichte aanpassingen voor die oems, als het duidelijk is welk bord de equavilent is, kun je die drivers gebruiken.

En over die SATA poorten, dat was om te deduceren, dan blijven er minder borden over.

Mij ging het erom om te achterhalen welk MSI bord het precies is, ze maken OEM borden die vaak hetzelfde zijn als de retail versies, maar met soms lichte aanpassingen voor die oems, als het duidelijk is welk bord de equavilent is, kun je die drivers gebruiken.

En over die SATA poorten, dat was om te deduceren, dan blijven er minder borden over.

Hi lange Pier
Hierbij nog wat extra info

Manufacturer: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
Model : MS-6367
Version:
Serial Number:
Chipset Model: nForce AGP Controller
Chipset Vendor: Nvidia Corp
CPU: AMD Athlon XP
CPU socket: Socket A
Processor Upgrade: ZIF Socket
Max CPU speed: 2200 MHz
Slots: 3 PCI, 1 AGP

Zoals ik al eerder aangaf is dit een OEM bord, dus door MSI gemaakt voor een PC bakker, i.d.g. dus HP, dat bord die ik aangaf is het niet, en het equavilente bord is ook niet te vinden bij MSI.

Wat je nog kunt proberen is de liveupdate van MSI, maar ik weet niet of dat progje het bord herkent zijnde een MSI bord, maar nee heb je.

Ik ga weer zoeken.

Ik heb wat gevonden, deze drivers, weer proberen? deze zijn impliciet voor de 220D chipset.

Laatst bewerkt:
Zoals ik al eerder aangaf is dit een OEM bord, dus door MSI gemaakt voor een PC bakker, i.d.g. dus HP, dat bord die ik aangaf is het niet, en het equavilente bord is ook niet te vinden bij MSI.

Wat je nog kunt proberen is de liveupdate van MSI, maar ik weet niet of dat progje het bord herkent zijnde een MSI bord, maar nee heb je.

Ik ga weer zoeken.

Ik heb wat gevonden, deze drivers, weer proberen? deze zijn impliciet voor de 220D chipset.

Dag Lange Pier
Je geeft veel moeite tot een oplossing, bedankt.
De drivers die je aangeeft zijn volgens mij audiodrivers.
Msi zowel als nVidia als Intel hebben een autoupdate maar die vervangen zoals eerder gezegd de USB drivers niet. En die drivers vind je gewoon nergens terwijl iedereen er over valt? HP verwijst naar de genoemde updates maar geeft ook geen verder uitsluitsel.
Misschien toch maar een aparte kaart kopen? Weet je tenmiste dat er driver bij hoort.
Is er geen mogelijkheid om de Firewire op USB over te zetten per slot gebruik ik die nooit?
Met Firewire heb ik geen ervaring.
Hier nog een algemene driverupdate van HP 742 misschien heeft iemand er iets aan?

Laatst bewerkt:
Nee, die drivers worden alleen zo genoemd, maar zijn specifiek voor die chipset, inclusief de USB enhanced poort, want die heb je nodig.

Overigens, give it a try, nee heb je.

Firewire kun je niet omzetten, wel een USB 2.0 PCI kaart erbij zetten.

Nee, die drivers worden alleen zo genoemd, maar zijn specifiek voor die chipset, inclusief de USB enhanced poort, want die heb je nodig.

Overigens, give it a try, nee heb je.

Firewire kun je niet omzetten, wel een USB 2.0 PCI kaart erbij zetten.

Dag Lang Pier
Het was even verwaterd door andere zaken. Het is nog niet opgelost maar ik zal wel een PCI Usb 2.2 gaan proberen. Als daarmee de boel opgelost wordt laat ik het nog weten.
in elk geval bedankt voor alle tips en tot later.
Vreemd ik droomde vannacht dat ik met een adaptertje, zo'n groene USB in een winkel was en er wél een bestond tussen Firewire en USB. zulke vreemde voorvallen heb ik vaker.

Verloopjes zijn er genoeg, maar dat was de vraag niet.:)

En een specifiek verloop van Firewire male naar USB female, heb ik nog niet gezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan