Map %systemdrive% op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

konas

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2002
Plotseling is er een map %systemdrive% op m'n bureaublad verschenen. Bah.
Met o.a. een submap cryptneturlcache.
Ik heb de Symantec online virusscanner er op losgelaten, maar die vind geen virus
Ook spybot niet.
Wat moet of mag ik doen om die map weg te krijgen?

Kun je er op rechtklikken en dan verwijderen?

Als je dat doet blijft hij dan weg?

Als je dat doet blijft hij dan weg?

ik had hem in de prullenbak gedumpd en toen was ie weg.
Omddat ik niet weet wat ik mis als hij daar zit, heb ik hem maar weer teruggezet, tot ik evt. een oplossing heb.

Van wat ik op google had gezien is het niet iets belangrijks. Maar je kan hem nog eens in de prullenbak zetten en dan opnieuw opstarten. Als hij dan weg blijft en je krijgt geen melding dan zal het niet erg zijn. Ik houd sowieso niet van dingen die 'zomaar ineens' ergens verschijnen, als je zelf niets hebt geinstalleerd of naar je beste weten niets hebt gedownload. Meestal duidt dat op malware of spyware-achtige zaken.:confused:

Van wat ik op google had gezien is het niet iets belangrijks. Maar je kan hem nog eens in de prullenbak zetten en dan opnieuw opstarten. Als hij dan weg blijft en je krijgt geen melding dan zal het niet erg zijn. Ik houd sowieso niet van dingen die 'zomaar ineens' ergens verschijnen, als je zelf niets hebt geinstalleerd of naar je beste weten niets hebt gedownload. Meestal duidt dat op malware of spyware-achtige zaken.:confused:

bedankt zover, ga ik proberen:thumb:

%systemdrive%

Hallo Harry, bedankt voor je reactie.
Ik heb AVG en een online virusscanner er op losgelaten, maar niets gevonden.
Spybot en AVG voor Adaware, ook geen resultaat.
Hieronder het logje:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 10:43:00, on 30-7-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16473)
Boot mode: Normal

Alvast bedankt.
gr.
Wim

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan