filter toepassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedBull84

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Berichten
13
Hallo mensen,

Ik heb een acces database met een tabel apparaten. De tabel ziet er als volgt uit

Apparaatnummer
Merk
Type
Aanschafdatum
Laatste_onderhouddatum
Volgende_onderhouddatum

Ik wil een filter toepassen die de apparaten laat zien die over een bepaalde tijd (bijv. 2 weken) onderhoud nodig hebben. De periode moet een gebruiker zelf kunnen opgeven, dus als hij/zij 4 weken opgeeft, dan worden de apparaten weergegeven die over 4 weken onderhoud nodig hebben.

Kan dit met een query gedaan worden of is dit alleen met VBA code te doen?

graag ook een kleine voorbeeld geven (sql) a.u.b.
 
Laatst bewerkt:
Hallo RedBull84,

maak een formulier.
Zet in de kop van het formulier een onafhankelijk tekstveld.
Daarin kan een gebruiker dan het aantal weken ingeven.
Zet een knop in de kopsektie.
Zet in de Bij Klikken gebeurtenis van de knop deze coderegel

Code:
Me.Requery

Maak vervolgens een query.
Verwijs in je query naar het tekstveld in je formulier.
Sla je query op, baseer je formulier op de query.

Groet,

Tardis
 
Hallo RedBull84,

maak een formulier.
Zet in de kop van het formulier een onafhankelijk tekstveld.
Daarin kan een gebruiker dan het aantal weken ingeven.
Zet een knop in de kopsektie.
Zet in de Bij Klikken gebeurtenis van de knop deze coderegel

Code:
Me.Requery

Maak vervolgens een query.
Verwijs in je query naar het tekstveld in je formulier.
Sla je query op, baseer je formulier op de query.

Groet,

Tardis


Bedankt voor je reactie
het werkt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan