Hoi allemaal ,
Ik alweer met een nieuwe vraag
Ik heb een code voor het opslaan van gegevens die ik in een tekstvak ingeef
Er zitten echter nog een paar foutjes in de code
1 ) Als ik mijn form opstart is mijn tekstvak niet leeg en staat er een waarde in : -> zou graag een lege tekstvak hebben .
2) Als ik op een knop 'opslaan' druk worden de gegevens die ik in mijn tekstvak heb , opgeslaan in een tabel.
Zolang de gegevens die ik ingeef niet in mijn tabel staan werkt de code perfect .
3) Als ik nu iets ingeef wat al in mijn tabel staat krijg ik een message dat dit al bestaat , tot hier toe werkt alles prima .
Dan krijg ik de vraag of ik een nieuwe ingave wil doen ,
Als ik ja klik kan ik een nieuwe ingave doen maar mijn tekstvak is weer niet blanco
Als ik Nee klik worden de gegevens toch opgeslaan .waardoor ze dubbel komen te staan en sluit de form .
Iemand een idee ?
Ik alweer met een nieuwe vraag
Ik heb een code voor het opslaan van gegevens die ik in een tekstvak ingeef
Er zitten echter nog een paar foutjes in de code
1 ) Als ik mijn form opstart is mijn tekstvak niet leeg en staat er een waarde in : -> zou graag een lege tekstvak hebben .
2) Als ik op een knop 'opslaan' druk worden de gegevens die ik in mijn tekstvak heb , opgeslaan in een tabel.
Zolang de gegevens die ik ingeef niet in mijn tabel staan werkt de code perfect .

3) Als ik nu iets ingeef wat al in mijn tabel staat krijg ik een message dat dit al bestaat , tot hier toe werkt alles prima .
Dan krijg ik de vraag of ik een nieuwe ingave wil doen ,
Als ik ja klik kan ik een nieuwe ingave doen maar mijn tekstvak is weer niet blanco
Als ik Nee klik worden de gegevens toch opgeslaan .waardoor ze dubbel komen te staan en sluit de form .
Iemand een idee ?
Code:
Private Sub OpslaanCmd_Click()
If DCount("Afdelingsnaam", "Afdelingen", "[Afdelingsnaam] = '" & CStr(Forms!Afdelingen!Afdelingsnaam.Value) & "'") >= 1 Then
If MsgBox("Afdeling bestaat al" & vbCrLf & "Wilt u een nieuwe ingave doen ?", 4, "Afdelingsnaam Opslaan") = vbYes Then
Exit Sub
Else
DoCmd.Close
End If
Else
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
Refresh
End If
End Sub