print screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hopman

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
"vroeger" kon je met de knop Prt Sc direct een printje maken van de pagina waar je in zat. Nu moet ik via shift PrtSc naar een worddocument en dan knipen en plakken. Het kan ook anders heb ik begrepen maar hoe ?
Groet
Maarten

printscreen en dan plakken in paint.

Vroeger was volgens mij in de Dos tijd.

Voor het hele scherm alleen print sceen en voor het bovenste venster alt + print screen.

Plakken in paint of andere teken programma's, word kan natuurlijk ok.

Er zijn ook leuke tools om een screenshot te maken, van de plek die je zelf wilt.
Ze laten je de foto direct bewerken in een simpele editor, en opslaan waar je wilt.

Ik gebruik zelf "Snagit" of "MwSnap".

Laatst bewerkt:
MwSnap

Er zijn ook leuke tools om een screenshot te maken, van de plek die je zelf wilt.
Ze laten je de foto direct bewerken in een simpele editor, en opslaan waar je wilt.

Ik gebruik zelf "Snagit" of "MwSnap".

Kun je me ook vertellen hoe dat dan verder werkt ? Het gaat me gewoon om het afdrukken van een tekst of pagina waarin je zit te werken

snagit kan met een zelf geselecteerd iets een plaatje maken.
Is echt heel handig in gebruik.
je moet er het geld voor over hebben.

Er is veel op PC gebied dat lastig is en zonder hulp kom je er niet altijd.
Alles is een weetje. Geen vraag is zo dom dat je hem niet stellen kunt.
Dom is het als je het niet durft!
Het werkt tenminste!
Een ander handigheidje is de Ctrl toets indrukken en de scroll gebruiken van de muis daarmee krijg je een zoomfunctie op de buis, handig in internetexplorer en anderen.
Verder als je een venster wilt kopiéren klik in het venster en druk op Alt + en
Printscreen of Ctrl + printscreen voor het hele scherm. Dan wel naar Word copiéren. Er is een program dat heet copy of printcopy? dat in het bovenste balkje verschijnt. Met één druk op dat icoon druk je de pagina af. Als ik het vind zend ik de link.
Probeer deze eens?
http://www.gadwin.com/printscreen/#What

http://www.newfreedownloads.com/find/screen-copy.html

http://www.download.com/Screen-Copy/3000-2094_4-10390488.html

http://www.filetransit.com/view.php?id=203
BrnrdsJng

Laatst bewerkt:
prt screen

Heel eenvoudig gevonden via jullie hulp ctrl.p en jeprint een printscreen hartelijk dank allemaal
groeten
maarten

afdrukken van een bestandslijst in verkenner

Printscreen en de mogelijke programma's erbij zijn omwegen om een bestandslijst af te drukken vind ik. Als je een ellenlange lijst heb moet je verschillende printscreens maken en ze dan onder elkaar kleven ... Is er geen manier om de bestandsstructuur van je computer af te drukken ?

gr,

Stefano

bestand file afdukken

Je kunt toch met Ctrl+A, Alles selecteren en dan in Word plakken?
Grote lijsten kun je toch niet in één pagina zetten

Andere truc
Map selecteren, rechter muisknop, zoeken, *.* in deze lijst ctrl+A, print.

Je kunt dan ook openen met, kiezen, wordt uiteraard Word. Of ander tekstprogramma.

Wel oppassen dat je niet kiest voor "Altijd openen met" want dan wijzig je de associatie met het programma definitief. (Kan wel weer worden gewijzigd.)

Laatst bewerkt:
ctr P

Je kunt toch met Ctrl+A, Alles selecteren en dan in Word plakken?
Grote lijsten kun je toch niet in één pagina zetten

Andere truc
Map selecteren, rechter muisknop, zoeken, *.* in deze lijst ctrl+A, print.

Je kunt dan ook openen met, kiezen, wordt uiteraard Word. Of ander tekstprogramma.

Wel oppassen dat je niet kiest voor "Altijd openen met" want dan wijzig je de associatie met het programma definitief. (Kan wel weer worden gewijzigd.)

Met ctr P werkt het nu dus bedankt voor de moeite
m.vr.gr.
maarten

Printscreen en de mogelijke programma's erbij zijn omwegen om een bestandslijst af te drukken vind ik. Als je een ellenlange lijst heb moet je verschillende printscreens maken en ze dan onder elkaar kleven ... Is er geen manier om de bestandsstructuur van je computer af te drukken ?

gr,

Stefano

Stefano

Misschien heb je iets aan Printfolder
Een uiterst eenvoudig en gratis progje. Er bestaat ook een Printfolder Pro, shareware.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan