Te warm?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Daarbij stelde je vraag in iemand zijn/haar topic wat opzich niet netjes is en de topic was van 2003.

De waarde 127C is een valse meting van Speedfan. Kijk eens of die 64C veranderd als je de ps wat laat doen.

Die twee van 126 graden zijn valse waarden en mag je negeren. Die anders is inderdaad wat aan de hoge kant.

Dank je wel .. ben idd nieuw .. regels moet ik me nog even eigen maken ... excuus:o .

Kan je mij misschien in jip en janneke taal uitleggen wat je bedoelt? Ik heb de pc zelf gebouwd, maar ben bang dat ik iets niet goed heb gedaan

Laat Speedfan open staan en laat je virusscanner even scannen. Gaat die 64C melding nog hoger, dan is die van je CPU(Processor) gaat er een andere van waarde veranderen en die 64C blijft zo, dan denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken om de temperatuur.

het blijft lastig .. want iedere minuut ongeveer valt mijn pc uit .. dus als ik een scanner aanzet .. mag ik blij zijn als die opent

Hmm, controleer eerst eens of je alles wel goed gemonteerd hebt. Blaast de processor fan wel op de processor? Heb je ook koelpasta tussen het koelblok(heatsink) en de processor gedaan?

koelpasta heb ik er volgens mij nooit bij gehad toen ik de pakketjes kocht ..

heb AMD 64+ 3000+
voor de rest klopt alles prima

heb er eerste een week of 8 probleemloos mee kunnen werken .. viel af en toe uit .. maar nu dus echt met regelmaat

Heb je de kast al open gehad om te kijken of alle koeling nog goed werkt?

ja, ik heb alles gechecked. Alles draait. Ik zuig de kast elke twee weken ook schoon. De kast staat in een open ruimte, naast het raam dat altijd open staat ..(voor ventilatie)

misschien moet ik mobo en processor vervangen? heb nog hetzelfde setje liggen

Laatst bewerkt door een moderator:
koelpasta heb ik er volgens mij nooit bij gehad toen ik de pakketjes kocht
Vergewis je er eerst een van dat je processor goed gemonteerd is. Dus koelpasta tussen processor en ventilator. En dat de ventilator goed gemonteerd is.

En iedere twee weken schoonzuigen hoeft niet hoor. :)

Nou .. alles gedaan wat ik kon doen ... tis nog steeds hetzelfde .. ik wordt gek .. elke minuut moet ie opnieuw opstarten

Nou .. alles gedaan wat ik kon doen ... tis nog steeds hetzelfde .. ik wordt gek .. elke minuut moet ie opnieuw opstarten

Kijk eens in het BIOS of diezelfde temperatuur ook zo hoog is?
In het bios kun je soms de optie PC uit zetten bij een hoge temperatuur uitschakelen.
Wel zeker weten dat het niet echt fout is.

Voel gewoon eens aan de koelvin op de PC, is die werkelijk te heet?
Blaas met een koude haadroger of de stofzuiger op de koelvin en kijk of de temperatuur lager wordt? Verandert er niets dan kan het een defecte of niet goed uitgelezen sensor zijn. Laadt het programma Aïda 32 of Everest en kijk bij Motherboard en sensors hoe de temperatuur is? Speedfan is een leuk programma, maar het hangt van de soort sensor af of de aangegeven temperatuur wel juist is, er kunnen enorme verschillen bestaan. verder lijkt het erop dat de temperatuur in Fahrenheit staat inplaats van Celsius? Dan zou 120 wel kunnen kloppen.

De rest van de temps zou dan raar koud zijn. Die 120 is sowieso een valse meting. Je moet er geen ei op kunnen bakken :).

De rest van de temps zou dan raar koud zijn. Die 120 is sowieso een valse meting. Je moet er geen ei op kunnen bakken :).

Volkome juist. Bij mij vind ik ook een veel te hoge temperatuur, maar wat blijkt, die vermeende sensor bestaat niet! En daarom leest hij te hoog uit. De motherboard gegevens van Fanspeed zijn niet accuraat of in elk geval niet up to date heb ik uitgepluist. Op hun site kun je wel enkele andere modellen vinden. De types in sensoren lopen enorm uiteen qua meting. In Fanspeed kun je zelf de soort sensor opgeven (als je die toevallig weet).
Fanspeed is een leuk meetprogramma maar je kunt ook heel verkeerde setpoints hebben.

Over het algemeen is Speedfan betrouwbaarder dan een Everest (om maar wat te noemen) maar dat wil niet zeggen dat valse metingen uitgesloten zijn.
Je kunt er meestal wel vanuit gaan dat de metingen die goed zijn, ook echt goed zijn :).

Over het algemeen is Speedfan betrouwbaarder dan een Everest (om maar wat te noemen) maar dat wil niet zeggen dat valse metingen uitgesloten zijn.
Je kunt er meestal wel vanuit gaan dat de metingen die goed zijn, ook echt goed zijn :).
Hoi de oplossing heb ik er niet in kunnen vinden de vraag is gewoon gestopt door degenen die hem gesteld heeft of ben ik nu abuis???????????
Ik heb nl hetzelfde probleem maar dan met een LT en dacht hier het andwoord te kunnen vinden greetz.,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan