Replica van Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedBull84

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Hallo mensen,

Ik heb een database waarin meldingen worden geregistreerd. Van deze database heb ik een replica gemaakt, zodat het op verschillende locaties gebruikt kan worden. Deze databases moeten met elkaar synchroniseren. Meldingnummer in het tabel meldingen heeft de eigenschap autonummering.

Nu is mijn vraag wanneer ik in de replica een melding probeer te registreren komt in het veld meldingnummer een raar getal bijv. "-45487854545" terwijl eigenlijk het eerst volgende nummer gegenereerd moet worden in dit geval een veel kleiner getal bijv. 16, 17, 18 enz."

Weet iemand hier een oplossing voor? Moet ik bepaalde instellingen in Acces aanpassen of moet ik de tabel aanpassen? Zo ja wat moet er precies aangepast worden?

Laatst bewerkt:
De ene database weet niet welke nummers er in de andere database zijn uitgegeven. Op het moment dat je ze wil synchroniseren zal er bij gelijke nummers in een autonummer veld een oplossing gezocht moeten worden. in dit geval -45487854545.
Je kan dit oplossen door geen autonummer velden te kiezen maar bijvoorbeeld GUIDs.
Deze zijn altijd uniek en geven daarom ook geen conflicten.

Verder kan je per database een uniek database afhankelijk nummer invoeren die je als prefix neemt waardoor de nummer reeks weer uniek worden. Of je kan per database een nummerreeks toewijzen.

Take your pick!

Succes!

Laatst bewerkt:
De ene database weet niet welke nummers er in de andere database zijn uitgegeven. Op het moment dat je ze wil synchroniseren zal er bij gelijke nummers in een autonummer veld een oplossing gezocht moeten worden. in dit geval -45487854545.
Je kan dit oplossen door geen autonummer velden te kiezen maar bijvoorbeeld GUIDs.
Deze zijn altijd uniek en geven daarom ook geen conflicten.

Verder kan je per database een uniek database afhankelijk nummer invoeren die je als prefix neemt waardoor de nummer reeks weer uniek worden. Of je kan per database een nummerreeks toewijzen.

Take your pick!

Succes!

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik met aanwijzingen van jou verder kan :), maar hoe kan ik zo'n reeks toewijzen. want in de replica mag ik niets wijzigen. als ik het probeer komt de melding dat ik de database in ontwerp weergave moet openen. Hoe kan ik de database dan vertellen dat de ene replica bijvoorbeel getallen tussen de 1-1000000 moet selecteren en de tweede replica bijvoorbeeld getallen tussen de 1000000- 2000000

Een replica is een exacte copy van de database. Dus een splitsing van je range zit er niet in. Je kan je sleutel wel laten bestaan uit twee velden. Zodat je daar het onderscheid maakt tussen de verschillende replica's

succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan