netwerksleutel SMC

Status
Niet open voor verdere reacties.

daisydebruijn

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Ik heb al twee jaar een draadloze netwerkverbinding van SMC.. Op de één of andere manier werkt deze niet meer :shocked: Ik maak nu dus al een jaar lang gebruik van een (tekorte) kabel. En, nu wil ik t wel es opgelost hebben..!

Klein probleem, het netwerk is beveiligd en ik weet mijn netwerksleutel niet :confused:
Ik heb (op dit forum gelezen) al start>uitvoeren gedaan, cdm getypt en ipconfig ingevoerd. Mijn ipadres (standaard gateway) heb ik dus :) Maar als ik dit invoer in de adresbalk van Explorer, dan krijg ik de melding " Uw zoekbewerking - xx.xx.xx.x - (nummer effe wegehaald..) heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd".

Kortom, nu weet ik t niet meer.

WIE-O-WIE wil dit internetkneusje helpen?? :love:

Dank je, daisy

Het gaat neem ik aan om een draadloze router? Als je echt niet meer achter de netwerksleutel kunt komen, dan kun je de router terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Hoe je dit moet staat in de handleiding. Als je die niet meer hebt kun je die op de site van de fabrikant downloaden.
p.s. als je een ip-adres invult, moet je dat doen in de adresbalk van Internet Explorer I.p.v. de gewone explorer die je gebruikt om je bestanden te bekijken/zoeken.

p.s. als je een ip-adres invult, moet je dat doen in de adresbalk van Internet Explorer I.p.v. de gewone explorer die je gebruikt om je bestanden te bekijken/zoeken.
Ik denk ook dat het daar fout gaat. Zo'n melding krijg je niet als je het in de adresbalk van IE typt. ;)

Het gaat neem ik aan om een draadloze router? Als je echt niet meer achter de netwerksleutel kunt komen, dan kun je de router terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Hoe je dit moet staat in de handleiding. Als je die niet meer hebt kun je die op de site van de fabrikant downloaden.

Bedankt voor je berichtje. Het gaat idd om een draadloze router. Ik zal de handleiding er eens bijzoeken :( Kijk er nu al naar uit ;)

Maar adresbalk internet explorer is toch gewoon de internet adresbalk? Waar ik normaal gesproken www.marktplaats (bijv) in zou vullen??

liefs, dais

Inderdaad, dat doe je daar. :)

Juistem.. dan is het toch raar dat ik een foutmelding krijg?
En als ik de internetkabel in de SMC router stop (en uit het zwarte Motorola) kastje haal, heb ik geen internet :( Een IP adres invoeren in een internet balk heeft op die manier natuurlijk weinig zin.

Any great new ideas?

Geef even het type van de SMC, dat is voor de helpers iets makkelijk zoeken voor een oplossing. ;)

Geef even het type van de SMC, dat is voor de helpers iets makkelijk zoeken voor een oplossing. ;)

Of course. Zilver kastje, SMC Networks. Ik weet niet precies welk type het is, dus ik geef je alle info die ik heb. Lief dat je helpt trouwens :)

Bij eigenschappen: netwerkverificatie: OPEN
Gegegevenscodering: WEP

Op de achterkant van het kastje staat:
Barricade G 54MBbps 802.11g
Wireless Broadband Router
(en nog veel meer...)

En op de voorkant staat:
Barricade tm G
SMCWBR14-G

Gossie, kun je hier iets mee??? :confused:

Probeer eens 192.168.2.1 in te typen.

En als je http voor het nummer zet zoals je dat in je openingspost aangaf, wat gebeurt er dan?

En als je http voor het nummer zet zoals je dat in je openingspost aangaf, wat gebeurt er dan?

Dan zegt hij dat de webpagina niet kan worden weergegeven.. Hij maakt er overigens zelf/automatisch een ander nummer van.. Lijkt me ook vreemd.

Ik begin de indruk te krijgen dat het een hopeloos verhaal wordt.. Ik wil ook niet jouw tijd verdoen met hopeloze problemen.. Dus prima als we de case afsluiten als 'unsolved' :(

Wil je een op Start klikken vervolgens op Uitvoeren en daar type je cmd gevolgd door een Enter of druk op Ok. Type nu ipconfig /all (let op spatie tussen config en /

Kan je ook nog even proberen;
I am unable to access the router's web interface.
- Check for restrictive Firewall settings.
- Clear the cache of your web browser.
- Try with a different web browser (e.g. Mozilla Firefox, Opera)
- Try to access the router from a different computer.
Bron
Zie ook eens hier

Wil je een op Start klikken vervolgens op Uitvoeren en daar type je cmd gevolgd door een Enter of druk op Ok. Type nu ipconfig /all (let op spatie tussen config en /

Gedaan! Ik zal een printscreen naar je mailen, goed?
Overigens heb ik nu de beveiliging van de verbinding gehaald. Maar krijg 'm er niet meer op :(

Zou je zo vriendelijk willen zijn om in de adresbalk van je browser 83.82.100.1 te typen. ;)

Zou je zo vriendelijk willen zijn om in de adresbalk van je browser 83.82.100.1 te typen. ;)

Maar natuurlijk.. Maar, same story. Zonder http krijg ik 0 results van Google en met http krijg ik de melding dat de webpagina niet gevonden kan worden. Ohhh...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan